Sumnje u namještanje konkursa: Prednost podobnim kandidatima, a ne borcima Armije BiH
U javnosti se pojavila ozbiljna sumnja u regularnost konkursa koje je raspisala Kantonalna zdravstvena ustanova u kojoj se liječe policijski službenici, odnosno čuvari reda i mira.
Prema informacijama koje su dospjele do redakcije, konkursne procedure su, navodno, podešene tako da prednost dobijaju unaprijed odabrani kandidati, dok su prava drugih kandidata, naročito pripadnika Armije BiH, stavljena u drugi plan.
Na objavljenim rang-listama kandidata jasno se vidi da su dodatni bodovi, koji su predviđeni pravilnicima i zakonom za pripadnike Armije BiH, često umanjeni ili uopće nisu pravilno uvaženi.
Iako bi ti kandidati, prema propisima, trebali imati prednost, u praksi se pokazuje da su iza njih plasirani pojedinci sa znatno manjim brojem bodova, ali očigledno „pogodniji“ za prijem.
S obzirom na to da se radi o ustanovi koja treba biti primjer zakonitog i transparentnog rada, ovakvi navodi ozbiljno narušavaju povjerenje javnosti.
Oglas, koji je objavljen u dnevnim novinama i na zvaničnim stranicama Zavoda, predviđao je fer i jednaka pravila za sve učesnike, međutim brojke sa rang-lista otvaraju prostor za sumnju da su kandidati unaprijed birani, bez obzira na ostvarena prava.
Očekuje se da nadležne institucije detaljno preispitaju regularnost ovih konkursa, te da se javnosti pruže jasna i transparentna objašnjenja o načinu bodovanja i konačnim odlukama.
Pitanje koje sada ostaje otvoreno glasi: da li će sistem zaštititi one koji su, braneći državu, svojim životima i zdravljem zaslužili da budu prvi na listama – ili će i dalje prednost imati podobni pojedinci?
Dokument 1 – Fizioterapeutski tehničar (2 izvršioca)
Kandidat na 2. mjestu:
Pismeni: 48
Usmeni: 34
Dodatni: 16,81 (20,56%)
Ukupno: 98,81
Kandidat na 3. mjestu:
Pismeni: 60
Usmeni: 38
Dodatni: 0
Ukupno: 98,00
Iako kandidat broj 2 ima manje bodova na testovima, dodatni bodovi su ga gurnuli ispred kandidata sa znatno boljim rezultatima.
Dokument 2 – Diplomirani fizioterapeut (1 izvršilac)
Kandidat na 2. mjestu:
Pismeni: 54
Usmeni: 17,66
Dodatni: 14,04 (19,60%)
Ukupno: 85,70
Kandidat na 1. mjestu:
Pismeni: 48
Usmeni: 40
Dodatni: 0
Ukupno: 88,00
Ovdje dodatni bodovi jesu uračunati, ali se vidi da su značajno manji nego u prethodnom slučaju, iako je procenat skoro isti (oko 20%).
Dokument 3 – Portir/arhivar (1 izvršilac)
Kandidat na 2. mjestu:
Pismeni: 48
Usmeni: 33
Dodatni: 16,20 (20%)
Ukupno: 97,20
Kandidat na 1. mjestu:
Pismeni: 60
Usmeni: 39,33
Dodatni: 0
Ukupno: 99,33
Ovdje dodatni bodovi nisu bili dovoljni da kompenzuju razliku, ali se vidi neujednačenost: nekad daju prednost, nekad ne, iako su procenti isti.
Dodatni bodovi (predviđeni za pripadnike Armije BiH i druge kategorije) nisu jednako primijenjeni – u nekim slučajevima su presudni i „prebacuju“ kandidate ispred drugih, dok se u drugim slučajevima daju, ali ne utiču na rang.
Najveći problem: Kandidati sa znatno boljim rezultatima na pismenom i usmenom ispitu nalaze se ispod kandidata kojima su dodatni bodovi „podešeni“ tako da preskoče druge.
Ovo ukazuje na netransparentno i nedosljedno bodovanje – i upravo tu se krije osnov za sumnju da su konkursi namješteni.