Pokrenut postupak protiv Hifa-Oil i Aerodroma Sarajevo zbog sumnje na zabranjeni sporazum
Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine pokrenulo je postupak po zahtjevu privrednog subjekta "Eol Petrol" d.o.o. Sarajevo protiv kompanija "Hifa-Oil" d.o.o. Tešanj i J.P. "Međunarodni aerodrom Sarajevo" d.o.o., radi utvrđivanja postojanja zabranjenog sporazuma u skladu sa Zakonom o konkurenciji BiH.
U zvaničnom odgovoru dostavljenom portalu Akta.ba, iz Konkurencijskog vijeća su potvrdili da je 30. septembra 2025. godine donesen Zaključak o pokretanju postupka, kojim se predmet stavlja u fazu ispitivanja.
"Konkurencijsko vijeće je 30. 09. 2025. donijelo Zaključak o pokretanju postupka po Zahtjevu privrednog subjekta 'Eol Petrol' d.o.o. Sarajevo protiv privrednih subjekata 'Hifa-Oil' d.o.o. Tešanj i J.P. 'Međunarodni aerodrom Sarajevo' d.o.o. radi utvrđivanja zabranjenog sporazuma u smislu člana 4. stav (1) tačke b) i d) Zakona o konkurenciji Bosne i Hercegovine (‘Službeni glasnik BiH’ br. 48/05, 76/07 i 80/09)", navodi se u odgovoru.
Kako su pojasnili iz Vijeća, postupak će se voditi u skladu sa odredbama Zakona o konkurenciji i drugim propisima koji uređuju oblast tržišne konkurencije.
"Postupak će se provesti u skladu sa odredbama Zakona i podzakonskih akata koji regulišu oblast tržišne konkurencije, kao i drugih relevantnih propisa. Tokom postupka Konkurencijsko vijeće ocjenjuje dokaze i materijalnu dokumentaciju i utvrđuje činjenično stanje, nakon čega se donosi konačna odluka u rokovima propisanim članom 41. Zakona."
Iz Vijeća ističu da u ovoj fazi Zaključak o pokretanju postupka nije javno dostupan, ali da će javnost biti blagovremeno informisana o daljem toku postupka.
"O daljem toku postupka javnost će biti blagovremeno informisana, u skladu s principom otvorenog rada javne uprave", zaključuju iz Konkurencijskog vijeća BiH.
Podsjetimo, riječ je o kompanijama koje su prethodno potpisale ugovore o snabdijevanju aviogorivom na Međunarodnom aerodromu Sarajevo. Hifa-Oil je u jednom periodu bila prisutna na sva četiri međunarodna aerodroma u BiH, čime je praktično dominirala tržištem aviogoriva u zemlji.
Danas Hifa-Oil pokriva više od 25% ukupnog tržišta nafte i derivata u Bosni i Hercegovini, s distribucijom stotina hiljada tona godišnje. Kompanija raspolaže sopstvenim terminalima u Zenici, Prijedoru, te Sarajevu (Dobrinja i Vogošća), koji uključuju kapacitete za skladištenje avionskog goriva, što joj daje značajnu logističku prednost. Ipak, taj dominantan položaj posljednjih godina počinje slabiti – naročito nakon što je izgubila isključivu poziciju za prodaju kerozina na sarajevskom aerodromu.
Naime, Eol Petrol je u oktobru 2023. godine saopštio da je potpisao ugovor sa Aerodromom Sarajevo, čime je, prema vlastitom navodu, postao novi dobavljač aviogoriva na najvećem aerodromu u BiH. Kompanija i dalje posjeduje važeće dozvole za opsluživanje aviona gorivom, izdate od strane Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA).
Prema dostupnim podacima iz realiziranih javnih nabavki Aerodroma Sarajevo na portalu Akta.ba, tokom ove godine i Eol Petrol i Hifa-Oil imali su zaključen ugovor o sukcesivnoj isporuci kerozina JET-A1:
- Eol Petrol d.o.o. Sarajevo – ugovor na dvogodišnji period, vrijednosti 6.000 KM
- Hifa-Oil d.o.o. Tešanj – jednogodišnji ugovor objavljen 20.08.2025, takođe vrijednosti 6.000 KM
Početkom 2025. sektor aviogoriva postao je znatno dinamičniji i konkurentniji. Posebno se to ogleda u događajima na Tuzlanskom aerodromu, gdje je posao snabdijevanja preuzela konkurentska firma Hifa-Petrol.
Ovaj poslovni preokret dodatno je intenzivirao tržišni sukob između braće Izudina i Hajrudina Ahmetlića – vlasnika Hifa-Oil i Hifa-Petrol. Hifa-Petrol je 2025. snažno ušla u sektor avionskog goriva pobjedom na tenderu za snabdijevanje Aerodroma Tuzla, zamijenivši pritom Hifa-Oil, koja je ranije snabdijevala tu lokaciju. Kako je Akta.ba ranije izvještavala, ovaj potez označio je prekretnicu i otvaranje otvorene tržišne borbe između dva najveća domaća naftna distributera.
Time je tržište aviogoriva u Bosni i Hercegovini dobilo dodatnu dozu konkurencije, što bi, dugoročno gledano, moglo imati pozitivan uticaj na ponudu, cijene i kvalitet usluge snabdijevanja na domaćim aerodromima.