Druga dionica crnogorskog auto-puta ka granici sa Srbijom, od Mateševa do Andrijevice, duga 21 kilometar, ulazi u završnu fazu priprema.
Prioritet će biti izbor najpovoljnijeg i najkvalitetnijeg izvođača,uz punu kontrolu Evropske banke za obnovu i razvoj, izjavila je crnogorska ministrica saobraćaja Maja Vukićević, piše Telegraf.rs.
Ona je kazala da bi pripremni radovi mogli početi u drugoj polovini godine, a finansijska konstrukcija je gotovo zatvorena zahvaljujući grantovima Evropske unije i povoljnim kreditima, prenosi Kamatica.
Za drugu dionicu crnogorskog auto-puta Mateševo-Andrijevica, dugoj 21 kilometar, biće potrebno pet godina i oko 550 milona eura, a za njenu izgradnju, na nedavno završenom tenderu prijavilo se deset kompanija.
Na pitanje kako komentariše, što je među prijavljenim samo jedna kompanija iz Evrope, ministarka saobraćaja kaže da je poziv bio otvoren za sve i da su svi mogli da se prijave.
Najbolja ponuda trebalo bi da bude izabrana tokom ljeta, nakon čega bi vjerojatno u drugoj polovini godine mogle da počnu pripremni radovi na ovoj dionici.
Ona je izrazila uvjerenje da neće biti problema ni kada je riječ o finansijama.
- Tačno 100 miliona eura granta je već osigurano od Evropske komisije. U toku je postupak odobrenja dodatnih 50 miliona. To bi trebalo da bude finalizirano ovih dana. Kao što sam rekla, 200 miliona eura povoljnog kredita osigurano je od Evropske banke za obnovu i razvoj. Ugovor treba da se potpiše tokom jula, a ostatak će se morati finansirati iz budžeta - rekla je ministarica Vukićević.
Kada je riječ o pripremnim radovima, eksproprijacija je završena u 80 posto trase do Trešnjevika, dok se završetak preostalih dijelova očekuje do uvođenja izvođača u posao.
Javna rasprava o studiji uticaja na životnu sredinu trenutno je u toku, a biće održana i u općinama koje se odnose na projekat u Kolašinu i Andrijevici.
U prvoj fazi glavnog tendera za projektovanje i izvođenje radova na auto-putu Bar-Boljare, dionica Mateševo-Andrijevica, pristiglo je deset ponuda, od kineskih, turskih, holandskih i indijskih kompanija, a da su među prijavljenima i firme koje su posredno gradile na prvoj dionici auto-puta ili rade na rekonstrukciji mosta na Đurđevića Tari, bulevaru Tivat-Jaz i višemilionskim projektima u regionu.
s
Monteput je prije nekoliko dana saopćio da su ponude dostavili Konzorcijum Cengiz-Azvirt Joint Venture (Turska/Azerbejdžan); Konzorcijum Makyol-Dogus JV (Turska); China Communications Construction Company Limited (Kina); Afcons Infrastructure Limited (Indija); Sichuan Road & Bridge (Group) Corporation Ltd. (Kina); Konzorcijum JV PowerChina Ltd. – Stecol – PCCD (Kina); Konzorcijum Ballast Nedam Infra B.V. – Rec Uluslararasi – Onur JV (Holandija/Turska); Konzorcijum MCC Transportation Construction Group Co. Ltd. – Capital Engineering & Research Incorporation Ltd. (Kina); Konzorcijum JV Xingtai Road & Bridge – Guangxi Road Construction – Makimsan (Kina/Turska) i Konzorcijum Joint Venture SFETC & SDLQ (Kina).