01.03.2025 18:40
0
Snimatelj David Barker o iskustvima tokom rata: Kuća je eksplodirala, umrli su
Objavljena je treća epizoda druge sezone dokumentarni serijala "The Story Behind the Photo", koji je dio projekta "Sniper Alley Photo". Nova epizoda prikazuje britanskog TV i filmskog snimatelja Davida Barkera koji je radio za BBC tokom opsade Sarajeva 1994. godine na dokumentarnoj seriji od pet dijelova pod nazivom 'Siege Doctors'.

“The Story Behind the Photo” je serijal mini dokumentaraca u kojima strani fotoreporteri koji su boravili u ratnom Sarajevu govore kako su nastale njihove fotografije.

 

Džemil Hodžić, tvorac projekta “Sniper Alley Photo” istakao je šta je cilj ovog projekta.

 

“Prvobitni i najvažniji cilj je da se svaki dokument sačuva od zaborava i da ima svoje mjesto kako u edukaciji, tako i u opomeni budućih generacija. Nekome ovaj serijal može biti zanimljiv iz perspektive novinarstva, nekome iz ugla fotografije, a nekome možda posluži kao svjedočanstvo za ratne zločine”.

 

“Mnogo zahtjeva, ni sama bolnica nije funkcionisala”

 

Nova epizoda dokumentarnog serijala prikazuje Davida Barkera. On je u Sarajevo došao četiri puta na sedam ili osam dana tokom 1994. godine kao dio filmske ekipe koja je snimala dokumentarne filmove za BBC.

 

“Nisam bio u Sarajevu kao ratni fotograf ili fotoreporter, već kao filmski snimatelj, da dokumentujem rad medicinskih timova britanske Nacionalne zdravstvene službe koji su dobrovoljno došli u Sarajevo, putovali smo s tim timovima. Dolazili smo u Sarajevo da ponovo uspostavimo operacije u bolnici za situaciju u kojoj je Sarajevo bilo. Nije bilo kompletne medicinske hirurške službe. Bilo je vojnika koji su se vraćali iz rata sa amputacijama koje su rađene na liniji i bila im je potrebna odgovarajuća plastična operacija da to popravi. U Sarajevu je pucano na ljude, bilo je rana od gelera. Mnogo zahtjeva, ni sama bolnica nije fukcionisala”, rekao je u dokumentarcu.

 

Iako je njegov posao bio snimateljski, sa sobom je uvijek imao kameru kako bi zabilježio trenutke.

 

“Kamera Olympus XA, fantastična mala kamera koju sam imao u džepu. Nosio sam veliku filmsku kameru, pa kad snimim sekvencu, spustim tu kameru jer čekam da se nešto dogodi. Ja bih onda izvadio fotoaparat i fotografisao. Bili su to detalji koji su mi zapeli za oko u tim trenucima”.

 

Čim je bilo trenutaka da može prestati snimati, on bi mogao početi ponovo fotografisati.

 

“Mnoge fotografije su samo momenti, samo ljudi koje vidim na ulici i koje sam mogao uslikati. Nisam bio natrpan objektivima, samo jednim malim fotoaparatom. Samo sam koristio te trenutke da nešto uhvatim. Nisam išao da tražim te fotografije. Došle su mi kad sam imao trenutak”, ispričao je Barker.

 

“Plin je došao, kuća je eksplodirala”

 

U dokumentarcu je opisao događaj kada su doktori pozvani da dođu kod dvoje djece, dječaka i djevojčice, koji su imali ozbiljne opekotine.

 

“Živjeli su na periferiji grada i njihova majka je otišla u tunel da tokom noći nabavi hranu za porodicu, a djecu je ostavila kod djeda. Djed je ostao u kući, djeca su spavala. Dovod plina je bio isključen i uključen u različita vremena što je postalo vrlo opasno. Dok su djeca spavala i djed je zaspao i plin je bio ponovo uključen, peć je vjerovatno radila. Djed se probudio, vjerovatno zapalio cigaretu i cijela kuća je eksplodirala. Doktori nisu mogla ništa učiniti. Bili su užasnom stanju i umrli su”.

 

“Element iznenađenja je, pretpostavljam, oružje”

 

Barker je za “The Story Behind the Photo” opisao i situaciju u kojoj, kako kaže, misli da ga je gađao snajperista.

 

“Bilo je to u vrijeme kad je bilo malo opuštenije. Možda se par kafića u Starom gradu otvorilo, bilo je ljudi koji su popravljali krovove. Ljudi koji preživljavaju i pokušavali da se vrate u neku vrstu normalnosti. Bili smo vani uveče, pili vino. Izašli smo iz vozila kod Holiday Inn-a i čuo sam  ‘Ping’ na tlu metar od mene. I onda sam čuo pucanj sa brda. Dakle mislim da smo bili na metar od snajperskog metka. Ipak smo tako bili opušteni tada, napetost je opala. Bilo je lako kretati se, a ipak, oni su bili gore, i dalje su pucali. Taj element iznenađenja je, pretpostavljam, oružje”, rekao je Barker.

 

Više o Barkerovom iskustvu u Sarajevu, njemu najznačajnijim fotografijama koje je napravio, a i o tome kakav mu je osjećaj doći u Sarajevo poslije trideset godina možete pogledati ovdje:

0
ZANIMLJIVO
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2025, Source d.o.o.