29.5.2018. 12:19
0
Pogledajte sedam legendarnih Porsche modela iz njihovih sedam decenija
Iako je Ferdinand Porše osnovao kompaniju i otvorio radionicu u Štutgartu još 1931, prvi Porsche automobil registrovan je tek 8. juna 1948. godine. S obzirom na to da se uskoro navršava sedam decenija od tog datuma, kompanija je željela da obilježi jubilej tako što će odabrati sedam legendarnih Porshea iz svake od proteklih sedam dekada.
Prvi u izboru je originalni 356 iz 1951. To je ujedno i prvi njemački automobil koji je dobio dodatak SL u oznaci (Mercedes 300 SL pojaviće se koju godinu kasnije).

Porsche 356 imao je četvorocilindarski 1.1 litarski “bokser” motor sa 46 ks (34 kW) koji je automobilu teškom svega 640 kilograma omogućavao da razvije brzinu od 160 km/h.

Ubjedljivo najvažniji Porsche koji se pojavio u narednoj deceniji, 1960-ih, bila je 911-ica. Kao reprezent tog legendarnog modela odabrana je kupe verzija iz 1964.

Inače, prvobitno je taj model imao oznaku 901, ali je zbog kompanije Peugeot, koja je polagala prava na trocifrene oznake sa “nulom” u sredini, broj promijenjen u “911”.

Treći model u ovom izboru je trkački Porsche 917 KH iz 1970-ih, koji je kompaniji donio titulu na trci izdržljivosti “24 časa Le Mana”.

Bio je to prvi Porsche sa motorom sa 12 cilindara. Agregat zapremine 5.0 litara proizvodio je 630 ks (463 kW) i mogao je da razvije 360 km/h.

Osim što je trijumfovao na stazi u Le Manu, pojavio se i u istoimenom filmu sa Stivom Mekvinom u glavnoj ulozi. Upravo je primjerak iz tog filma na jednoj aukciji održanoj 2017. dostigao cijenu od čak 14 miliona dolara.

Sljedeća decenija donijela je legendarni supersportski Porsche 959.

Kada je predstavljen 1986. ovaj model ponio je titulu najbržeg serijskog automobila na svijetu koji može da se legalno vozi na javnim putevima. Njemački magazin ”Auto Motor und Sport” testirao je 1988. godine Porsche 959 na stazi Nardo u Italiji i zabilježio maksimalnu brzinu od 339 km/h.

Za ključni auto iz 1990-ih, Porsche je izabrao svoj bazični model Boxster (mada bi mnogi očekivali da auto koji je obilježio tu dekadu bude duhovni nasljednik 959-ke, Porsche Carrera GT).

Ipak, odabran je Boxster, za koji se vjeruje da je pomogao kompaniji da prođe kroz krizne godine početkom 1990-ih.

Prvu deceniju 21. vijeka, prema mišljenju ljudi iz Porschea, obilježio je prvi SUV u gami proizvođača iz Štutgarta – Cayenne.

Ovaj SUV donio je kompaniji nove kupce i omogućio veliki rast prodaje i dobru zaradu u narednim godinama, da bi mu se 2014. priključio još jedan SUV model – Porsche Macan.

Za najvažniji Porsche u proteklih 10 godina izabran je hipersportski 918 Spyder. Ovaj automobil zabilježio je izvenredno vrijeme na stazi Nurburgring, koju je prešao za samo 6 minuta i 57 sekundi.

Napravljeno je svega 918 primjeraka, a hibridni pogonski sistem ovog automobila sastoji se od 4.6 litarskog V8 motora, koji razvija 608 ks (447 kW), i dva elektromotora. Elektromotori proizvode 156 ks (115 kW) i 129 ks (95 kW), odnosno ukupno 285 “konja”.

Maksimalna kombinovana snaga hibridnog pogona iznosi 887 ks (652 kW).


(Alen Avdić)
0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Redakcija
T:
F:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.