U industriji gaziranih napitaka događa se prava revolucija – najpopularnija pića na svjetu više nikad neće biti ista
Ne znamo kako stvari stoje sa vama, ali u svjetu sve manje ljudi pije gazirane napitke kao što su koka-kola, pepsi-kola i njima slična pića. Glavni razlog za to je sve veći broj naučnih dokaza o negativnom učinku koji pretjerana konzumacija šećera ima na ljudsko telo.
Zato se sada dešava se ogromna stvar u industriji gaziranih pića: kompanije Coca-Cola i PepsiCo, iako vrlo polako, rešavaju se šećera u svojim napicima.
Prošle nedelje PepsiCo je objavio da se napokon odriče šećera. Kako tvrde, do 2025. godine dvije trećine njihovih pića imat će 100 ili manje kalorija od dodatog šećera na 3,5 decilitara. Trenutno, takva vrsta sokova čine 40 odsto PepsiCo asortimana.
Iako se vijest čini kao dosta šokantan potez za jednu kompaniju gaziranih pića, to je samo dio mnogo većeg trenda koji vlada u toj industriji, a koji je velikim dijelom rezultat potrebe da se spasi prodaja gaziranih pića koja je posljednjih godina u opadanju.
U 2015. godini cjelokupna konzumacija gaziranih pića u SAD-u pala je za 1,2 odsto u odnosu na 2014., kad je pala 0,9 odsto. Količina koka-kole koju Amerikanci piju pala je za jedan odsto, dok je za pepsi pala 3,2 odsto.
PepsiCo u budućosti namjerava naglasak staviti na proizvode koji su namenjeni nutricionistički osvješćenim kupcima i, oni žele da osiguraju budućnost kompanije tako što će je preoblikovati kako bi ubirala prihode na sve većem interesu potrošača za zdravlje.
Najveći konkurent Coca Cola namjerava uraditi sličan "make over".Tako kompanija sve više investira u sokove, čaj, kafu i flaširanu vodu. Kad su gazirana pića u pitanju, i Pepsi i Coca-Cola pokušavaju da nađu nove načine kako da u njima smanje šećer i kalorije.Sve u svemu, ni Coca-Cola ni PepsiCo nikad neće potpuno odbaciti gazirana pića. Ali, ogromne boce prepune zašećerene tečnosti više neće biti uzdanica njihovih biznisa.
(Telegraf.rs/Admir Oručević)