Nedostatak sezonske radne snage, autobuski prevoz od podgoričkog aerodroma do centra glavnog grada, neriješena pitanja buke i čistoće, loša saobraćajna povezanost, saobraćajna gužva i gužve na graničnim prelazima, nedovoljan broj graničnih policajaca na obali, nemogućnost plaćanje parkinga strancima SMS-om, neadekvatan inspekcijski nadzor, neorganizovana pripravnost pojedinih domova zdravlja, nedostatak parking mjesta na naplati prema Crnom i Biogradskom jezeru… ključni su problemi s kojim se država suočava u susret ljetnjoj turističkoj sezoni.
Isti problemi prisutni su već godinama, što je vlada Crne Gore nedavno primijetila na jednoj od svojih sjednica. Iz Ministarstva turizma, ekologije, održivog razvoja i razvoja Sjevera “Vijestima” je rečeno da je krajem marta na sjednici usvojen ovogodišnji Plan pripreme ljetnje turističke sezone.
“Kako bi se ovi izazovi prebrodili i negativni učinci na sezonu u što većoj mjeri sveli na minimum, od nadležnih institucija se očekuje intenziviranje i pravovremeno preduzimanje mjera kako bi se ljetnja turistička sezona bila uspješna. Imajući u vidu da je turistički proizvod kompleksan i zavisan od brojnih faktora, nužna je koordinirana aktivnost svih institucija i firmi kako bi se postigli zadovoljavajući rezultati”, poručili su iz resora na čelu s ministrom Vladimirom Martinovićem.
Iz ovog ministarstva ističu kako je jedan od glavnih problema s kojima se suočavaju nedostatak kvalifikovanih kadrova u turizmu.
“Ljudski resursi, njihova znanja, vještine, sposobnosti i kompetencije ključni su faktor u poslovanju turističkih firmi, a visok kvalitet turističkih usluga prije svega zavisi od raspoloživog broja zaposlenih. Imajući u vidu da su plate u sektoru usluga, smeštaja i ugostiteljstva konstantno ispod prosečnih plata na nivou Crne Gore, to je jedan od razloga neatraktivnosti sektora pri odabiru budućeg zanimanja”, rekli su u Ministarstvu turizma, prenosi b92.
Iz ovog odjeljenja takođe podsjećaju da Koordinaciono tijelo za pripremu i praćenje turističkih sezona ima zadatak da mjerama osigura, u saradnji sa svim akterima u formiranju turističkog proizvoda, uslove za nesmetano odvijanje turističkih sezona te aktivnosti u pripremi sezone, prenosi Poslovni dnevnik.
U Nacionalnoj turističkoj organizaciji Crne Gore “Vijestima” je rečeno da su u njihovoj nadležnosti u pripremi sezone intenzivne promotivne aktivnosti prema ciljanim tržištima.
Od septembra prošle godine promotivnim aktivnostima za ovu sezonu pokrili smo oko 25 zemalja kroz učestvovanje na najvažnijim sajmovima i poslovnim radionicama, marketinškim kampanjama na svetskim turističkim platformama i medijima te studijskim posetama turoperatora i medija, istakli su iz NTO.
Tvrde da su ostali problemi izvan nadležnosti NTO, ali da "uvijek ističu da svi ovi nedostaci utiču na cjelokupni doživljaj destinacije i doživljaj gostiju”.
(Erna H.)