13.2.2017. 13:00
5
Za neke je nova trasa autoputa linija razdvajanja između Armije RBiH i HVO-a, za druge ona znači prolazak kroz kuću ili baštu
FOTO: Source.ba
Trasa Koridora 5C koja ide prema Hercegovini jedna je od najužarenijih tema u posljednjih nekoliko sedmica u Bosni i Hercegovini.

Iako su oba Doma naroda usvojila odluku o novoj trasi autoputa koji ide prema Hercegovini, građani naselja oko Mostara su ogorčeni jer će novom odlukom autoput prolaziti preko njihovih obradivih površina, bašta ili kuća. 

SDA Mostar ne želi komentarisati novu trasu

Osim toga, u posljednje vrijeme se veoma često spominje i ratna linija razdvajanja preko koje ide jedan dio ovog puta prema jugu zemlje. S obzirom da je opozicija jedina koja od političke elite kritikuje ovakvu odluku, danas smo probali dobiti komentar od Salema Marića, predsjednika SDA Mostar, kako bismo vidjeti kako SDA reaguje na "prozivke" od strane stranaka ljevice, prije svega SDP-a.

"Ne mogu ništa reći povodom te teme jer je ona previše ispolitizirana. Nemam nikakav komentar na trasu autoputa koja ide prema Hercegovini", rekao je danas kratko za Source.ba portal Salem Marić.

Razgovarali smo sa Ševalom Kovačevićem, sudskim vještakom saobraćajne struke, povodom svih razmimoilaženja po pitanju trase autoputa koja ide prema Hercegovini.

"Prva trasa koja je bila predviđena je zasjekla Bunu i Blagaj po centralnim područjima. Građani tada nisu bili pitani. Vi u tuđu imovinu možete ući samo u slučaju privođenja zbog kriminala ili neplaćenih računa. Nije bilo razgovora sa građanima. 2009. godine je napravljena nova trasa gdje je Koridor trebao da ide u brdo. Istina jeste malo duži, dok je 400 metara petlja bila niže od Mostara. Tada HDZ, dakle ne Hrvati nego HDZ, jednostavno nije želio da prihvati takvu trasu, tako da do danas imamo stopiranje izgradnje trase", rekao je danas za naš portal Ševal Kovačević.

Postoje bolje opcije, ali Autoceste FBiH kažu da su skuplje

Brojni stručnjaci tvrde da je trasa koja ide ispod Podveležja, a iznad Blagaja bolja. Sa druge strane, iz Autocesta FBiH kategorično tvrde kako je ta trasa autoputa mnogo skuplja, te kako bi ona koštala dodatnih 200 miliona KM.

"Naravno da je bolja ta prva, ali imate partnersku stranu koja ne pristaje na to, te imate EBRD koji traži da se dođe do dogovora. Postoji varijanta da se Koridor prebaci na desnu stranu Neretve, te da se tako zaobiđu interesi Bošnjaka na lijevoj strani. Naravno da je ova trasa ispod Podveležja skuplja. Međutim, amandmanska trasa koja je prošla između aerodroma i magistralnog puta kod Mostara mnogo manje ulazi u poljoprivredna područja, te manje uništava vodotoke. Tako je i mostarska petlja mnogo bliža. Karakteristika te trase je ta da je ona trasa pomirenja između te prve i druge trase. Ova bi trasa trebala šetati lijevo i desno, od 500 metara do dva kilometra".

"Najgore je ništa ne raditi, politički se sporiti i na kraju nas nigdje nema. Slično se odnosi i na Jablanicu, gdje su ljudi bili nešto razumniji. Ovaj tunel Prenj bi trebao da ide, ali bi isto tako trebalo ljudima na području Jablanice, Prozora ili Gornjeg Vakufa da se obezbijedi jedan održivi razvoj na tom terenu. Ako bude išao ovaj tunel Prenj, trasa autoputa bi se skratila za 30 kilometara. Pomirljivo je rješenje da ide taj tunel, te da se napravi obilaznica oko Konjica, te da se napravi neka brza cesta. Ako budemo vodili trasu oko svakog zaseoka, neće biti ekonomski isplativo da nešto radimo", kaže za naš portal Ševal Kovačević.

Ratna linija razdvajanja

Trasa koju su usvojila oba Doma naroda navodno vodi ratnom linijom razdvajanja. Neki su otišli dalje pa su rekli kako je nova trasa autoputa granica formiranja trećeg (hrvatskog) entiteta.

"Lično mislim da to nije tačno. Ovo sve što se radi je obična predizborna kampanja opozicije. Tačno je da je ona prva trasa išla linijom razdvajanja vojske Armije RBiH i HVO-a. Ako imate magistralni put preko 65 godina koji ide pravcem E-73 i sada ako se ona pomakne lijevo ili desno, to ispada neka linija razdvajanja, ali nije. To se može danas reći i za magistralni put. Nije to tako i ne treba to tako shvatati. Najgore po sve je to da ništa ne radimo. Potrebno je sada prvo napraviti pritisak da se nastavi gradnja autoceste od Tarčina prema Konjicu. Nikakvu svrhu neće imati gradnja tunela Prenj ako imamo prekinutu trasu od Tarčina do Konjica", rekao je danas za Source.ba portal Ševal Kovačević.

Podsjećanja radi, stanovnici naselja oko i južno od Mostara su istakli kako nikada neće dozvoliti prolazak autoceste preko njihove imovine, te neće dozvoliti uništavanje tog dijela Hercegovine radi izgradnje autoputa.

Novinar: Haris Ahbabović


5
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.