14.4.2016. 16:31
0
Za pravilnu ishranu potrebno je da bude bogata proteinima
Nutricionisti i doktori za pravilnu i ravnomjeru ishranu preporučuju da vam ishrana bude bogata proteinima.

1. Protein je IN
Istraživanja s područja nutricionizma, posebno zadnjih godina, imaju sve važniju ulogu u prenošenju naučnih saznanja o važnosti redovne konzumacije namirnica bogatih proteinima za zdrav i kvalitetan način života kod svih skupina ljudi. Protein je zaista IN!
"Najuspješnije dijete je upravo ono, koje je hrani raznolikom hranom bogatom proteinima"

2. Proteini i bjelančevine su isto
Proteini i bjelančevine su dva različita naziva istog značenja; proteini odnosno bjelančevine su esencijalni elementi potrebni za rast i regeneraciju svih stanica u ljudskom organizmu. Pored vode, proteini su najrasprostranjenija molekula u našem tijelu. Nalaze se u svim stanicama i istovremeno su njihov gradivni element, posebno stanica mišića.

3. Kome su potrebni proteini?
Svima! Iako se prehrana bogata proteinima najčešće veže uz sportaše i rekreativce budući da proteini pomažu izgradnju i održavanje mišićne mase, proteini su jednako važni i kod osoba zrelije i starije životne dobi, kao prevencija gubitka mišićne mase (sarkopenije). Najuspješnije redukcijske dijete (dijete za mršavljenje) su upravo one bazirane na raznolikoj ishrani bogatoj proteinskim namirnicama, dok u svim ostalim grupama ljudi proteini predstavljaju esencijalni dio pravilne i uravnotežene prehrane, piše Index.hr.

4. Koliko mi treba proteina?
Pravilna i uravnotežena ishrana podrazumijeva unos 20 do 30 posto proteina, 30 do 35 posto masti te do 40 posto ugljikohidrata. Iako se individualne potrebe za unosom proteina razlikuju, EFSA (European Food Safety Agency) kao opću smjernicu definira preporučen unos 0,83 g proteina/kg tjelesne mase.

Napredne nutricionističke smjernice danas definiraju preporučen unos 1g proteina/kg tjelesne mase kod redukcijskih dijeta, održavanja mišićne mase te uopće kod pravilne i uravnotežene prehrane. Pojednostavljeno, žena težine 60 kilograma pravilnom i uravnoteženom prehranom dnevno treba unijeti 60 grama proteina. Ukoliko redovno vježba 2 do 3 puta sedmično, dnevna potreba za proteinima raste na 90 grama proteina odnosno 1,5 g proteina/kg tjelesne mase.

5. Izvori proteina
Quark (kvark) svježi meki sir bogat proteinima, posni sir, mlijeko, jogurt, sirutka, krto meso piletine i puretine, plava riba (tuna, srdela, losos, skuša), jaja, orašasti plodovi, mahunarke i druge namirnice prirodan su i vrijedan izvor proteina.


Anesa Agović
0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Redakcija
T:
F:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.