Moderni automobili imaju funkciju kočenja u nuždi za koju rijetko ko zna. Stara dobra ručna kočnica sve je rjeđa u automobilima. Umjesto mehaničke verzije koja se koristila decenijama, a koja je aktivirala parkirnu kočnicu u automobilima preko ručne poluge ili nožne papučice, skoro svi moderni automobili sada su opremljeni električnom parkirnom kočnicom.
U mnogim vozilima, ovo se može prepoznati pomoću dugmeta ili male poluge sa otisnutim simbolom kočnice, obično smještenom na središnjoj konzoli, piše auto-motor-und-sport.de.
Ova električna parkirna kočnica obavlja sve klasične zadatke: prilikom zaustavljanja ili parkiranja aktiviraju se kočnice zadnjih točkova, tako da se automobil ne može otkotrljati na nagibu, naprimjer. Ovo se može učiniti jednostavnim pritiskom na dugme ili povlačenjem prekidača, ili često automatski po želji, ako se ova funkcija može odabrati u meniju vozila.
Međutim, ono što mnogi vozači ne znaju je još jedna vrlo važna funkcija ovih prekidača parkirnih kočnica. Moderna elektromehanička parkirna kočnica nudi funkciju kočenja u nuždi koja automatski intervenira u kritičnim situacijama. Ako se aktivira tokom vožnje, sistem to prepoznaje kao kočenje u nuždi i pokreće odgovarajuće mjere. Kako bi se spriječilo blokiranje zadnjih točkova i moguće proklizavanje, kočenje se vrši u intervalima na sva četiri točka pomoću ABS sistema.
Čim se vozilo kreće brže od tempa hoda, kontrolni sistem pretpostavlja da je poželjno svjesno kočenje u slučaju nužde. Sistem detektuje hitan slučaj i reagira ne samo sa zadnjim kočnicama, već inicira potpuno kočenje na sva četiri točka. ABS i ESC sistemi osiguravaju maksimalnu stabilnost i sigurnost. Ovisno o modelu vozila, svjetla opasnosti mogu se aktivirati i za upozorenje drugih učesnika u saobraćaju. Vozilo se kontrolirano koči sve dok se ne zaustavi.
Poznavanje ove dodatne sigurnosne karakteristike u modernim automobilima zapravo može spasiti živote u hitnim slučajevima. To znači da se kočenje u nuždi može pokrenuti ne samo u slučaju kvara radne kočnice ili sistema za pomoć pri kočenju. Putnici mogu reagirati i pomoću kočnice u slučaju nužde, koja je lako dostupna na središnjoj konzoli, ako vozač padne u nesvijest, naprimjer zbog hitne medicinske pomoći.