25.10.2025 12:02
0
Ovi auto-dijelovi se najviše kradu
Krađe auto-dijelova danas su brže i lakše nego prije, a lopove vodi ekonomska vrijednost, jednostavna demontaža i velika potražnja na crnom tržištu.

A zašto lopovi biraju baš farove, katalizatore, senzore i aluminijske naplatke? Odgovor je jednostavan: vrijednost dijelova, velika potražnja i lakoća preprodaje.

Inače, nova generacija kradljivaca automobila cilja dijelove visoke vrijednosti, a šteta za vlasnike vrtoglavo raste.

Izvještaj LoJack Italia, koji se temelji na nacionalnim statistikama prikupljenim s više od milion uređaja ugrađenih u vozila, ističe rast broja krađa u Italiji. Lani je zabilježeno gotovo 14.000 intervencija za popravak šteta nastalih krađom ili pokušajem krađe dijelova, uz povećanje od 3,5 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Fenomen najviše pogađa automobile stare četiri ili šest godina, ali obuhvata i novija vozila (do tri godine starosti u 28 odsto slučajeva), uz značajne troškove popravke.

Najčešće mete su dijelovi s velikom potražnjom i lakom prodajom: katalizatori (300 - 850 evra), farovi i napredne svjetlosne grupe (500 - 2.500 evra), aluminijski naplatci (450 - 1.500 evra), branici (45 - 800 evra), kamere (179 - 920 evra).

Katalizatori su klasičan primjer "hemijskog" plijena jer sadrže plemenite metale koji na crnom tržištu vrijede mnogo. Demontaža i prodaja centrima koji ih pretvaraju u sirovine donosi brzu i značajnu zaradu te ne zahtijeva "izbirljive" kupce: industrijska reciklaža ne postavlja previše pitanja. Zato su jedan od najpoželjnijih ciljeva, posebno na modelima gdje su ti dijelovi veći ili bogatiji plemenitim metalima, piše italijanski Motor1.

Farovi i svjetlosne grupe, posebno LED ili laserski s automatskim senzorima i regulacijom, tehnološki su dijelovi s dvostrukom vrijednošću: skupi su ako se kupuju novi (često i par hiljad evra) i traženi među limarima, radionicama i klijentima koji ne žele dugo čekati na originalne rezervne dijelove. Moderan far nije samo plastika: sadrži leće, elektronske module i senzore, što ga čini lako 'utopivim' i isplativim na tržištu polovnih dijelova.

Aluminijski naplatci i kvalitetne gume lako se demontiraju i prodaju. Imaju direktno trenutno tržište, uključujući vulkanizere i ne zahtijevaju velike pregovore. Isto vrijedi za branike i svjetla: iako im pojedinačna vrijednost može biti niža, potražnja je stalna, jer ko razbije branik taj želi brzu i povoljnu zamjenu.

Dijelovi koji automobil čine "pametnim" poput kamera i senzora cijenjeni su jer su skupi za zamjenu i traženi među onima koji žele originalne dijelove po nižoj cijeni.

Fiat Panda i Fiat 500 su najčešća meta jer ih ima mnogo i postoji velika potražnja za dijelovima. Istovremeno, modeli više klase (Toyota, Lexus ili Range Rover) meta su zbog kvalitete: njihovi rezervni dijelovi su skuplji, pa su vredniji i za preprodavce.

Način rada je brz i organiziran: krađa dijelova može trajati od 50 do 90 sekundi, a cijeli automobili nerijetko se kradu "kloniranjem" ključeva. Zatim se odvlače u skladišta gdje ih stručnjaci rastavljaju za tri ili četiri sata, prenosi Jutarnji.hr.

Dijelovi često završavaju na ilegalnim inozemnim tržištima poput Sjeverne Afrike, Ujedinjenih Arapskih Emirata i Južne Afrike.

 
0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2025, Source d.o.o.