11.02.2025 15:35
1
Forto: "Nisam nadležan za izgradnju pruge, ali sam se slikao kad je puštena"
FOTO: N1
Komisija za saobraćaj i komunikacije Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine danas je održala javno saslušanje ministra komunikacije i prometa BiH Edina Forte. Naime, kako je još ranije pojašnjeno cilj saslušanja je bio da se utvrde razlozi nezadovoljavajućih rezultata rada Ministarstva u 2023. i 2024. godini, na čijem je čelu.

Na samom početku pitanje je postavio Šemsudin Mehmedović. Pitao je Edina Fortu zbog čega nije realizirao zaključke koje ranije donijela Komisija, te zašto nije redovno prisustvovao sjednicama.

“Na sjednice sam dolazio kada nisam bio fizički spriječen. Jednostavno, nekada su se poklapale obaveze. Ali to ne znači da zanemarujem vaš rad, nikada mi to nije bila namjera”, kazao je Forto.

Između ostalog, govorio je o problemima u saobraćaju. Forto smatra da jedan od prvih poteza koje je poduzeo bila saradnja sa entitetskim vlastima kako bi se riješila pitanja bezbjednosti u saobraćaju, uključujući i problem bahate vožnje.

“Činjenica je da jedna mala saobraćajna nezgoda, koja košta par stotina maraka, potpuno zaustavi saobraćaj. EU obrazac postoji, ali građani ipak pozivaju policiju. Trebalo bi razmotriti opciju da se dolazak policije u takvim slučajevima plaća”, rekao je Forto.

Šemsudin Mehmedović, koji je inicijator ovog saslušanja, naveo je na početku kako je ovo izvrstan alat zakonodavnog tijela da osnažni komunikaciju sa izvršnim organima vlasti.

Mehmedović je istaknuo i da je Zastupnički dom Parlamentarne skupštine BiH na osmoj sjednici usvojio jednoglasno zaključak “traži se od Ministarstva prometa i komunikacija BiH da u što kraćem roku Vijeću ministara BiH dostavi na usvajanje i upućivanje u proceduru prijedlog zakona o dopunama Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH”.

Mehmedović je pitao zašto od navedenih 11 zakona, ministarstvo nije izradilo niti jedan zakon, te da je u parlamentarnu proceduru upućen samo jedan, onaj koji nije planiran, Zakon o Agenciji za pružanje usluga u zračnoj plovidbi Bosne i Hercegovine (BHANSA) – inače ovaj zakon u javnosti je poznat kao “zakon o zetu” zbog pogodovanja da na funkciji direktora ostane Davorin Primorac, inače zet Dragana Čovića.

Forto je naveo da se radi o 10 zakona.

“Ja mogu pobrojati za svaki od zakona koji je u kojoj fazi donošenje… Za Zakon o radnom vremenu prikupljena su sva mišljenja, obavljene sve konskultacije. Čekamo još Direkciju za evropske integracije i bit će spreman za Vijeće ministara. Zakon o sigurnosti saobraćaja može biti na Vijeću ministara svaki dan. Veliki zakon o sigurnosti saobraćaja, u smislu objedinjavanja, on je imao preko 10 izmjena, ako uspijemo izglasati ove izmjene to bi bio dovoljan broj izmjena da se uskladi integralni tekst”, pojašnjavao je Forto.

Osvrnuo se i na Zakon o RTV sistemu.

“Imajući u vidu da je u radnoj grupi i da trebaju biti direktori sva tri javna servisa. Evidentno je da politički ne mogu na istu ravan da dođu. Zamolili smo da se dogovore oko naplate. Čini se da ne postoji dobra volja. Moja nada je da će ovaj sektor javnog servisa se riješit kroz pristupanje EU”, istakao je.

Mehmedović je pitao o etničkoj zastupljenosti uposlenika u ministarstvu koja je vrlo loša.

“Postoji debalans Bošnjaka u Ministarstvu. Ministar Mitrović je pokušao zaposliti što veći broj Srba, a što manji broj Bošnjaka. Isto je ranije radio HDZ, samo što su oni zapošljavali Hrvate. Da li ste vodili računa o etničkoj strukturi, da li je smanjen debalans Bošnjaka”, pitao je Mehmedović.

Forto je naveo da je trenutno Bošnjaka ima 40 posto, Srba 40 posto, Hrvata 18 posto i Ostalih 1 posto, te da je evidentno da nedostaje Bošnjaka.

“Mogu vam reći da kad se raspiše konkurs u Banjaluci, nema puno Bošnjaka prijavljenih. To je iz onoga što sam čuo kolokvijalno. U mom mandatu je primljeno četvero ljudi, tri Bošnjaka i jedan Srbin… Nisam ljubitelj zapošljavanja”, naveo je Forto.

Milan Dunović (DF) je pitao o pravilniku za obilježavanja vozila za osobe sa invaliditetom koji se trenutno odnosi da samo osobe sa 100-postotnim invaliditetom mogu dobiti pristupačnost, dok je u EU standard 80 posto.

“Ministre, niste ispoštovali zakonski rok da taj pravilnik donesete. Sredinom 2023. godine bio sam predlagač izmjene Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH u segmentu prava dobijanja znaka pristupačnosti za osobe sa invalidetom. Dobio je jednoglasnu podršku… Prošla je godina. Osoba sa invaliditetom od 90 posto u MUP-u općinskom podnese zahtjev za znak pristupačnosti i ispunjava sve zakonske uslove. Bude odbijena jer se MUP poziva na pravilnik. Vi ga niste još prilagodili. Još piše 100 postotni invaliditet. Kada će to biti konačno usvojeno”, upitao je Dunović.

Forto je naveo da će pravilnik biti brzo donesen, te da je tekst gotov, na šta je Dunović kazao da rok ipak nije ispoštovan.

Dunović je prenio zabrinutost predstavnika Privredne komore, tačnije Udruženja ovlaštenih uvoznika automobila koji su iznijeli tri problema koji se tiču pravilnika.

“Predstavnici privredne komore su naveli da se suočavaju sa problemom koji ne postoji u EU državama, a to je da se kupci koji kupe novi automobil i žele ga registrovati moraju imati tri frakture. To stvara problem. Suština je što je to posao za carinsku upravu, time se ne opterećuju kupci. Rekli su da su probleme iznijeli ministarstvu i dali prijedlog novog. I dalje se ne olakšava procedura…”, naveo je Dunović.

Dunović je dodao da je drugi pravilnik, pravilnik o homologaciji čije nedonošenje izaziva dodatne troškove vozačima. Treći pravilnik, pravilnik o tehničkim pregledima kojim bi se pojednostavnile procedure.

Jasmin Emrić je upitao da li je da izradu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH (ZOBS BiH) formirao radnu grupu i kada i da li su one dostavile prednacrt zakona.

Forto je naveo da je formirana radna grupa.

Emrić je naveo da nema rezultate u vezi sa ZOBS-om. Osvrnuo se i na prethodno saslušanje u vezi sa Zakonom o Agenciji za pružanje usluga u zračnoj plovidbi Bosne i Hercegovine (BHANSA) te pitao da li nosilac javne funkcije (Dragan Čović) može koristiti utjecaj javne funkcije s ciljem stjecanja materijalne ili nematerijalne koristi za povezano lice, direktora BHANSA-e, svog zeta, Davorina Primorca.

Forto je istaknuo da Zakon o sukobu interesa propisuje to što je rekao Emrić, ali da njegov resor nema nadležnost nad tim.

“Zakon omogućava direktoru da se prijavi na veći broj mandata… Pozivam Vas i koji ste član Komisije za borbu protiv korupcije, da pokrenete potrebne procedure u skladu sa Zakonom koji sam ja donio, a vi ga izglasali, da se ovo pitanje tretira”, naveo je Forto.

Forto je dodao i da je neograničavanje mandata evropska praksa, na šta je Emrić upitao gdje to piše.

“Ja sam istraživao, nema te direktive. To je samo u rigidnim sistemima gdje žele da drže stvari pod kontrolom”, kazao je Emrić.

Upitao je i da li mu je poznato da je brat Davorina Primorca, Ivica Primorca, rukovodilac odjela za ekonomske poslove od osnivanja BHANSA-e. Forto je kazao da mu nije poznato.

“E pa vidite. U BHANSA-i imamo tu vezu punac-zet-brat. To je problem”, kazao je Emrić.

Pitao je i da li zna da je Marin Raspudić, koji je prema navodima u bliskom odnosu sa Čovićem, bio v.d. direktora BHANSA-e od 2010.-2013. godine, dok je u tom periodu Davorin Primorac bio član Vijeća BHANSA-e dok nije imenovan za direktora.

“Ovdje imamo samo rotacije. Sve se vrti u krug. Jedna potpuna kontrola”, naveo je Emrić i kazao da se to može otkloniti samo zakonima, zbog čega je Fortina uloga važna.

Emrić je dodao i da je budžet BHANSA-i oko 80 miliona KM godišnje, te da je sporna i nacionalna struktura zaposlenih.

Slavko Matić (HDZ BiH) je kazao kako Emrić zloupotrebljava ovo saslušanje, na šta je Emrić kazao da iskreno dijeli informacije i saznanja, te da ima pravo da postavlja pitanja za koja misli da su relevantna.

Mehmedović je skrenuo pažnju da ne može dozvoliti da se manipulira sa zastupnicima i javnosti.

“U odgovorima ministra, čini mi se da je bilo tih pokušaja. Skraćeni postupak Zakon o BHANSA koji ste vi vodili, a na eKonsultacijama stoji da je cijeli postupak vodila BHASNA. Hvale je vrijedan vaš stranački kurs, ali vi ste ovdje ministar, a ne predsjednik vaše stranke. Molim vas da razdvojite te uloge. Imate i unutar svoje političke opcije određenih koruptivnih aktivnosti koje opterećuju javnost”, naveo je Mehmedović, pitao je i da li je zaključen ugovor s firmom koja je završila na američkoj crnoj listi, ali i zašto je ljudima iz Krajine bliži Zagreb nego Sarajevo. Pitao je i “ako je vaša šefica kabineta predsjedavajuća Vijeća BHANSA-e, da li je to vaš utjecaj preko vaše šefice kabineta da taj zakon bude što je moguće prije”.

“Sjećamo se da ste posegli za sredstvima koje je uštedio RAK, vi ćete reći nemam nikakvih nadležnosti… sve ste u pravu. Ali kada vršite raspodjelu sredstava, onda dajete jednako i onima koji su najveći uzrok stanja na BHRT-u. Niste li mogli da kažete, evo dug RTRS-a prema BHRT-u je… ta sredstva dodjeljujemo BHRT-u, ali vi ćete reći ne bi prošlo kroz Vijeće ministara. Morate pokazati pozitivnu energiju da se rješava pitanje BHRT-a. Došli smo u situaciju da se prodaje imovina BHRT-a. Mnogo odgovora očekuje javnost”, kazao je Mehmedović.

Forto je kazao kako je savjetnik magistar saobraćaja sa iskustvom u struci, prenosi Faktor.

“Vezano za crnu listu, mi smo potpisali ugovor sa firmom koju ste pomenuli prije nego što su pogašeni računi na prijedlog prvobranilaštva BiH kako bi izbacili firmu sa crne liste iz konzorcija koja radi projekat na digitalizaciji naših javnih servisa. Vezano za Unsku prugu, upravo sredstvima RAK-a, 200.000 KM je odvojeno za izradu projektne dokumentacije za rekonstrukciju Unske pruge o kojoj niko ne priča. Nisam nadležan za izgradnju pruge, ali otišao sam da se slikam kad je puštena. Otišao sam jer sam bio sretan i jer sam ja možda prvi ministar koji uporno priča o željeznicama”, naveo je Forto.

1
VIJESTI
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2025, Source d.o.o.