Stanovnici Bosne i Hercegovine koji žele koristiti digitalni potpis putem Agencije za identifikaciona dokumenta, evidenciju i razmjenu podataka (IDDEEA) kako bi, između ostalog, provjerili eventualne novčane kazne za saobraćajne prekršaje, suočavaju se s dugotrajnom i složenom procedurom.
Od polovine januara 2025. godine, provjera stanja kazni moguća je isključivo putem aplikacije, što zahtijeva ličnu registraciju u jednoj od IDDEEA-inih kancelarija smještenih u Sarajevu, Banja Luci, Mostaru, Bijeljini ili Bihaću. Ova centralizacija usluge predstavlja izazov za građane iz udaljenijih područja, koji moraju putovati značajne udaljenosti kako bi obavili potrebnu registraciju.
Jedan građanin iz Prijedora podijelio je svoje iskustvo, navodeći da je, uprkos dobroj informatičkoj pismenosti, imao poteškoća s aktivacijom usluge nakon posjete kancelariji u Banja Luci. Nakon nekoliko telefonskih konsultacija sa službenicima IDDEEA-e, uspio je pristupiti provjeri novčanih kazni i mogućnosti digitalnog potpisivanja dokumenata. Međutim, istakao je da institucije koje zahtijevaju digitalno potpisane dokumente također moraju biti povezane s IDDEEA-inim sistemom kako bi mogle preuzeti takve dokumente, što trenutno nije uvijek slučaj.
Iz IDDEEA-e su potvrdili da je proces fizičke identifikacije i izdavanja pristupnih podataka besplatan i traje od tri do pet minuta. Također su najavili planove za proširenje mreže registracionih kancelarija u saradnji s pojedinim ministarstvima unutrašnjih poslova i bankama u BiH, kako bi se olakšao pristup usluzi za građane iz različitih dijelova zemlje.
Iako je cilj digitalnog potpisa pojednostaviti administrativne procedure i omogućiti građanima da elektronski obavljaju različite usluge, trenutni izazovi ukazuju na potrebu za daljim unapređenjem sistema i boljom koordinacijom između institucija kako bi se osigurala njegova efikasnost i dostupnost za sve građane.