Načelnik Općine Novi Grad Sarajevo Semir Efendić reagirao je na tvrdnje koje su se pojavile nakon posljednjeg plavljenja podvožnjaka na VI transverzali u naselju Buča Potok, ističući da odgovornost za održavanje ovog infrastrukturnog objekta isključivo snosi Direkcija za puteve Kantona Sarajevo.
Efendić je naglasio da očekivati od općine Novi Grad da riješi problem plavljenja podvožnjaka kojim upravlja kantonalna institucija, isto je kao kada bi se od općine tražilo da riješi funkcionisanje Javnog RTV servisa BiH, samo zato što se zgrada RTV BiH nalazi na području općine.
Međutim, Efendić je oštro kritikovao izjave direktora Direkcije za ceste, koji je naveo kako je za plavljenje krivo naselje Buča Potok, sugerišući da su “oluci spojeni u kanalizacionu mrežu” i da “lokalna zajednica ne radi svoj posao”. Efendić je demantovao te tvrdnje, objašnjavajući da plavljenja nisu uzrokovana fekalnom kanalizacijom, već oborinskim vodama, te da naselje Buča Potok ima legalnu, separatnu kanalizacionu mrežu kojom upravlja KJKP ViK, kantonalno, a ne općinsko preduzeće.
Njegov status prenosimo u cijelosti:
“Očekivati od općine Novi Grad da riješi problem plavljenja podvožnjaka na šestoj transverzali u Buča Potoku kojom upravlja Kantonalna direkcija za ceste isto je kao kada bi od općine tražili da riješi problem funkcionisanja Javnog RTV servisa BiH jer se zgrada RTV BiH nalazi na prostoru općine Novi Grad.
U tekstu koji je objavio portal klix.ba konačno je ispravno navedeno sljedeće:
”Za održavanje podvožnjaka u sarajevskom naselju Buća Potok nadležna je Direkcija za puteve Kantona Sarajevo. Ova institucija je odgovorna za održavanje i servisiranje infrastrukture na VI transverzali, uključujući i pumpni sistem koji bi trebao spriječiti plavljenje podvožnjaka”.
Međutim na kraju teksta direktor direkcije za ceste iznosi neistine i paušalne ocjene o tome kako je za plavljenje podvožnjaka krivo naselje Buča Potok u kojem su navodno oluci spojeni u kanalizacionu mrežu i kako“ lokalna zajednica ne radi svoj posao”. Prvo, u podvožnjaku ne dolazi do plavljena fekalne kanalizacione mreže – to je valjda svima vidljivo prilikom plavljenja da se ne radi o kanalizaciji, nego o sistemu oborinske odvodnje i odvodnji sa saobraćajnica.
I drugo, naselje Buča potok ima legalnu separatnu kanalizacionu mrežu kojom upravlja KJKP ViK koje je opet kantonalno a ne općinsko preduzeće.
P.S.
Poznato je da je prilikom izgradnje obližnjeg kužnog toka prije 10 ak godina koji su kroz sporazum o zajedničkom ulaganju gradili Direkcija za ceste KS i općina Novi Grad, općina sufinansirala ugradnju pumpe ispod podvožnjaka koja kada se adekvatno održava u 90% slučajeva rješava problem plavljenja i na vrijeme ispumpava vodu koja se saobraćajnicom slijeva u podvožnjak.
Na primjer, u mjesecu martu bile su višednevne intenzivne padavine koje su širom države uzrokovale brojne poplave, ali podvožnjak nije nijednom poplavio u tom periodu. Međutim u slučajevima ekstrenno jakih padavina gdje u kratkom vremenskom intervalu padnu velike količine kiše po kvadratnom metru, pumpa nema dovoljan kapacitet da ispumpa svu vodu koja se slijeva.
Tada je firma koja za Direkciju cesta KS vrši održavanje pumpe i odvodnih kanala dužna zatvoriti saobraćaj ispod podvožnjaka i to najčešće bude u kratkom intervalu, pola sata do sat vremena, rijetko duže od toga. Međutim, nerijetko uprkos znakovima zabrane pojedini vozači pokušaju proći i ostanu zaglavljeni ispod podvožnjaka.
Zbog čestog ponavljanja istog scenarija, općina je prošle godine od ovlaštenih projektantskih kuća o svom trošku pribavila projekat te izvršila reviziju projekta povećanja kapaciteta pumpe ispod podvožnjaka, kojim je predviđeno i prespajanje određenih kanala oborinske odvodnje u ubližnji ucijevljeni potok koji je ogromnog promjera, kako bi sistem mogao primiti svu vodu koja se ispumpava.
Projekat smo dostavili nadležnoj Direkciji za ceste KS sa prijedlogom da se isti realizira. Uradili smo to iz prostog razloga što znajući trenutni sastav i kapacitet Direkcije za ceste znamo da nisu sposobni izraditi taj projekat, ali računajući da kada budu imali gotov projekat, brže i lakše mogu pristupiti njegovoj realizaciji. Umjesto toga od Direkcije za ceste dobili smo kratki odgovor kako oni “podržavaju projekat”??? Ne treba ništa da podržavaju, nego da urade svoj posao. Ako ne znaju kako, imaju projekat koji im je dostavljen besplatno. Svi radovi su na samoj saobraćajnici i u zoni saobraćajnice kojom sami upravljaju.
Samo u ovoj i prošloj godini općina Novi Grad realizira milionske projekte rješavanja oborinske odvodnje i odvodnje sa lokalnih saobraćajnica, u ulicama Sulje Jahića, Ibrahima Pečevije, Atife Karalić, Bačići itd., ali radi se o lokalnim saobraćajnicama, ne kantonalnim. Sve i da hoćemo mi ne možemo i nemamo pravo pristupati kantonalnim saobraćajnicama bez adekvatnih sporazuma o zajedničkoj realizaciji i sufinansiranju.
Osim toga sredstva koja od indirektnih poreza prikluplja kantonalna direkcija za ceste višestruko su veća od onih koja dobija općina pa se postavlja pitanje i opravdanosti ulaganja općinskih sredstava u projekte kantona koji za to ima vlastita namjenska sredstva.”, izjavio je Semir Efendić.