U vremenu brzih promjena na tržištu rada, znanje stečeno u učionicama više nije dovoljno. Kroz praktičnu nastavu u kompanijama širom BiH, učenici stiču realna iskustva, profesionalne vještine i – što je najvažnije – podršku mentora koji ih usmjeravaju, motivišu i pripremaju za budućnost.
Kampanja #UčimoOdNajboljih, koju provodi GIZ u okviru SEDEP programa, kojeg finansiraju Evropska unija, vlada SR Njemačke i Vlada Švicarske (
www.digigreen.ba) donosi priče mentora iz svih krajeva zemlje – s ciljem da se tokom kolaboracija sa kompanijama u BiH istakne njihova uloga u obrazovanju i profesionalni razvoj mladih. Mentori nisu samo prenosioci znanja – oni su uzori, lideri i most između škole i stvarnog svijeta rada.
Ulaganje u mentorstvo je ulaganje u budućnost
Kompanije koje ulažu u mentorstvo grade snažniju radnu kulturu, razvijaju lidere i podižu motivaciju među zaposlenima. Mentor može biti svaki stručnjak s potrebnom edukacijom iz oblasti pedagoško-didaktičkih vještina – edukaciju obično provode privredne komore, u trajanju od tri do pet dana.
„
Mentorstvo je dragocjen proces kojim mentori praktične nastave prenose svoje znanje i iskustvo učenicima. Ono oblikuje i usmjerava učenike za budućnost kako bi se spremno suočili sa izazovima“, ističe Elmin Škulj, mentor praktične nastave u kompaniji Centrotrans d.d. Sarajevo.
Elmin Škulj i Muradif Salman
U BiH ne postoji jedinstven pristup obuci mentora, ali sve više kantona i entiteta prepoznaje važnost da mentorstvo postane zakonska obaveza.
„
Veoma je važno da učenicima prenose znanje obučeni mentori praktične nastave. Mentorstvo mijenja kulturu rada jer potiče timski duh, razmjenu znanja i profesionalni razvoj“, napominje Adnan Halilović, mentor praktične nastave u Prevent Components d.o.o. Goražde.
Adnan Halilović
Ulaganje u ljude je ulaganje u budućnost
Prema dosadašnjim nezvaničnim podacima kroz obuke koje GIZ i partneri provode od 2017. godine, u BiH je obučeno preko registrovanih 800 mentora.
„
Mentori koje je GIZ obučavao u posljednjim godinama dolaze iz Bosansko-podrinjskog, Tuzlanskog, Unsko-sanskog, Zeničko-dobojskog kantona, Kantona Sarajevo, te Republike Srpske. Većina njih radi u proizvodnom sektoru – poput mašinstva, obrade metala i drvne industrije – ali značajan broj djeluje i u uslužnim djelatnostima kao što su ugostiteljstvo, turizam, frizerstvo, kozmetika, elektrostruka i bankarstvo. Vjerujemo da je stvarni broj mentora još i veći, s obzirom na to da nemamo pristup svim relevantnim podacima i u svim dijelovima Bosne i Hercegovine", ističe Majda Tolić, savjetnica za srednje stručno obrazovanje i tržište rada u GIZ-u.
„
Istinsku promjenu može donijeti samo adekvatno edukovan mentor. Mentorstvo nije samo podučavanje, nego inspiracija, osnaživanje i otvaranje vrata budućim prilikama“, tvrdi Boris Šašić, master trener.
Boris Šašić
Mentori kao uzori i pokretači promjena
Kroz godine rada s mladima, mentori praktične nastave pomogli su brojnim učenicima da steknu vještine tražene na tržištu rada, ali i vrijedna životna iskustva. Oni ne prenose samo znanje – već oblikuju stavove, radne navike i samopouzdanje budućih profesionalaca.
U vremenu brzih promjena, mladima su, uz znanje, potrebni i uzori. Mentori im pomažu da razumiju stvarni svijet rada, savladaju nesigurnosti i nauče kako se ponašati u profesionalnom okruženju.
„
Od mentora sam naučio kako da steknem radne navike i samostalno izvršim zadatke. Volio bih jednog dana i sam postati mentor“, kaže Muradif Salman, učenik iz Sarajeva.
„
Mentorica mi je pomogla da razvijem komunikaciju s gostima i razumijem kako se ponašati na recepciji“, dodaje Amar Kapetanović, učenik iz ugostiteljske škole.
„
Praktična nastava mi je pomogla da savladam strah i danas sam kolega svom mentoru“, ističe Haris Jusić iz Bihaća.
„
Zahvaljujući mentorstvu, odlučila sam da upišem Mašinski fakultet“, kaže Sonja Kačavenda iz Gradiške.
Danijel Vasić i Sonja Kačavenda
Mentorstvo je više od obuke – to je ulaganje u budućnost generacija koje dolaze.
Mentorstvo – učenje u oba smjera
Mentorstvo nije jednosmjeran proces. Dok prenose znanje i iskustvo, mentori uče i od svojih učenika – o novim idejama, pristupima i izazovima.
„
Moramo se dobro sporazumijevati i poštovati. Kao mentor praktične nastave, nastojim da između mene u učenika nije uvijek neka stogoća nego i drugarstvo“, pojašnjava Ostoja Sladojević, mentor praktične nastave u kompaniji PMP Jelšingrad-FMG a.d. Gradiška.
PMP Jelšingrad
„
Svaki dan i svaki učenik je novi izazov. Vidim sebe u učenicima. Sretan sam što im mogu pružiti ono što meni nije bilo dostupno“, dodaje Danijel Vasić, mentor iz TIKT Manufakture.
„
Mentor je prijatelj i inspiracija učenicima kako bi se što uspješnije bavili ovim poslom za koji se školuju“, zaključuje Tea Lubura – Nuhanović, mentorica praktične nastave u Hotelu Courtyard By Marriott Sarajevo.
Mentorstvo gradi mostove između generacija, iskustava i različitih perspektiva. Ono je ulaganje u ljude, a ljudi su najveća vrijednost svakog tima.
Pratite kampanju
#UčimoOdNajboljih i pogledajte video priče iz 12 kompanija
Biblioteka – DigiGreen - Otkrijte priče mentora iz kompanija širom BiH. Svaka priča je drugačija, ali sve imaju zajednički cilj:
osnažiti mlade kroz znanje i primjer.