Do jeseni 2026. BiH dobiva najdužu dionicu autoceste
Mostovi, tunel i zasjeci u završnoj fazi – dionica bi trebala biti gotova do kraja trećeg kvartala 2026.
Dionica Medakovo – Ozimica, duga 22 kilometra, jedna je od strateški najvažnijih na koridoru Vc u Federaciji BiH. Prema planu, radovi bi trebali biti završeni, tehnički pregled obavljen i dionica puštena u promet do kraja trećeg tromjesečja 2026. godine.
Sporazumi s lokalnim zajednicama
Važan dio projekta je i provedba sporazuma o prijateljskom okruženju sa općinama kroz koje prolazi trasa – Tešanj, Maglaj i Žepče. Sve tri lokalne zajednice dostavile su svoje prijedloge sporazuma, a Javna poduzeća Autoceste FBiH naglašavaju da se suradnja odvija bez većih prepreka.
Šef projekta Alem Kovačević ističe za Večernji list da se radovi izvode na cijeloj trasi i svim objektima: Od osam velikih mostova, četiri su završena, a četiri bi trebala biti završena na proljeće 2026. godine. Na tunelu Crni vrh, dužine 2,2 kilometra, preostalo je manje od 500 metara do probijanja.
Uz to, završeno je 60% radova na regulaciji riječnih vodotoka, ukupne dužine 15 kilometara, dok su radovi na izmještanju instalacija – elektroenergetskih, telekomunikacijskih, vodovodnih i kanalizacijskih – izvedeni na blizu 100 kilometara trase.
Glavni nadzorni inženjer za geotehniku Adis Skejić naglašava kako se na ovoj dionici nalazi 10 zasjeka visine od 20 do 50 metara. Poseban izazov predstavlja to što se geološki uvjeti mijenjaju na malim udaljenostima, pa je bilo nužno stalno prilagođavati projektna rješenja. Do sada su tri zasjeka završena, a na sedam se još radi i trebali bi biti gotovi najkasnije sredinom naredne godine.
Glavni nadzorni inženjer za trasu Samir Hadžić podsjeća da je do sada uklonjeno oko 1,5 miliona kubika materijala širokog iskopa (73% planirane količine), dok je ugrađeno oko 2,5 miliona kubika nasipa (63% ugovorene količine).
Trenutno se radi na armirano-betonskim nasipima, izradi zidova i kolničkoj konstrukciji.
Već je oko 2 kilometra trase prekriveno asfaltom u jednom ili dva sloja.
JP Autoceste FBiH naglašava da se radovi odvijaju bez zastoja, uključujući i izmještanje magistralne ceste M-17 kod petlje Ozimica, a snimci iz zraka koje su objavili pokazuju da se dionica razvija prema planu.