23.09.2025 08:28
0
Turistička zajednica KS sprovela anketu: Koji smještaj biraju turisti, odakle najčešće dolaze i šta je ključni faktor
Turistička zajednica Kantona Sarajevo investirala je četiri miliona konvertibilnih maraka kroz Program poticaja razvoja turizma i avio saobraćaja, s ciljem jačanja postojećih i uspostavljanja novih avio linija.

Kako bi ocijenila efekat ovog programa, provedena je anketa na 721 ispitaniku.

Rezultate istraživanja predstavio je predsjednik Turističke zajednice KS Haris Fazlagić, naglasivši da je dobra avio povezanost ključna za rast turizma.

- Rezultati ankete jasno potvrđuju da ovo ulaganje u međunarodnu avio dostupnost donosi mjerljive i dugoročne efekte na turistički promet i razvoj destinacije - izjavio je.

Prema rezultatima ankete, čak 94,3% turista navelo je da su direktne avio linije bile odlučujući faktor u izboru Sarajeva.

Više od 90% ispitanika potvrdilo je da bi dodatni letovi iz njihove zemlje povećali vjerovatnoću budućih posjeta.

Najčešći posjetioci

Najveći broj turista dolazi iz zemalja s kojima Sarajevo ima direktne avionske linije i gdje je evidentan stabilan rast dolazaka (Turska, Njemačka, Austrija, Velika Britanija, Italija, UAE).

Istovremeno, bilježi se rast interesovanja i sa tržišta na kojima su nedavno uvedene direktne linije (Belgija, Švedska, Danska, Poljska), ali i sa tržišta bez postojeće direktne avio povezanosti (Sjedinjene Američke Države, Kina, Nizozemska), što ukazuje na potencijal za daljnje širenje mreže letova.

Dominiraju turisti mlađe i srednje životne dobi (25 - 54 godina), aktivni i spremni na potrošnju.

Većina putuje s partnerom, porodicom ili prijateljima, dok rastući broj solo putnika potvrđuje sigurnost i otvorenost destinacije.

Smještaj i boravak

Turisti u KS najčešće biraju hotele i privatni smještaj.

Prosječan boravak traje 2-3 noći, uz sve veći udio boravaka od 4-5 noći i više, što je povezano s novim rasporedom avio linija.

Glavni motiv ostaje kulturno-historijski turizam.

Rastući interes bilježi se za gastro, outdoor i religijski turizam, što dodatno produžava boravak i diversificira ponudu.

Najveći segment turista raspolaže srednjim budžetom (50-100 eura dnevno).

Prisutan je i značajan udio turista s višom platežnom moći, što otvara prostor za razvoj premium i luksuzne ponude.

Iskustva turista

Gotovo 100% ispitanika bi preporučilo Sarajevo drugima. Samo jedan ispitanik (od 721) izrazio je negativan stav – što je snažan indikator kvaliteta turističkog iskustva i konkurentnosti destinacije.

Na kraju istraživanja zaključak Turističke zajednice jeste da ovi rezultati potvrđuju da je Program poticaja razvoja turizma i avio saobraćaja strateški opravdan.

- On ne samo da doprinosi rastu turističkog prometa, već jača međunarodni imidž, diversificira tržište i osnažuje razvoj novih segmenata ponude, a Sarajevo se pozicionira kao dinamična i konkurentna destinacija dostupna svima, a jedinstvena po autentičnom spoju kultura i različitosti. Dobro nam došli - poručio je Fazlagić.

Sarajevo
0
VIJESTI
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2025, Source d.o.o.