01.10.2025 16:39
1
Pivić: Trojka prihvatila Dodikove zahtjeve o Ustavnom sudu BiH, nema ukidanja entitetskog veta
FOTO: n1
Vijeće ministara je objavilo da je usvojilo Plan reformi iz Plana rasta i uputilo ga Evropskoj komisiji na izjašnjenje.

Danas se oglasio premijer Zeničko-dobojakog kantona Nezir Pivić.

"Već na prvo čitanje je jasno da su ministri Trojke prihvatili Dodikove zahtjeve koji se odnose na Ustavni sud BiH i na zadržavanje entitetskog veta u Vijeću za konkurenciju i Vijeću za državnu pomoć BiH.

Te dvije reforme su sve vrijeme bile najveći kamen spoticanja, a Vijeće ministara je problem „riješilo“ ispunjavajući Dodikove želje. 

Ključna reforma, koja se odnosi na Ustavni sud BiH, potpuno je izbrisana i zamijenjena potpuno nemjerljivom i obesmišljenom „reformom“.

Tekst reforme na koje smo nas četvorica kantonalnih premijera iz SDA dali saglasnost glasio je: „Imenovati sve ustavne sudije, a odluke Ustavnog suda BiH se priznaju i primjenjuju u cijeloj zemlji“. Taj dio je potpuno izbačen i zamijenjen tekstom koji suštinski nema nikakve veze sa Ustavnim sudom BiH i provedbom njegovih odluka, a koji glasi: „U kontekstu budućih pregovora o pristupanju EU, usvojiti Mapu puta za demokratske institucije, koja će obuhvatiti sve preostale institucionalne izazove identificirane u Mišljenju Komisije iz 2019. godine o zahtjevu Bosne i Hercegovine za članstvo u EU“.

Dakle, stiče se utisak da se ovom mjerom kratkoročno izlazi u susret HDZ-u kako bi se vještački stvorila slika „o napretku na EU putu koji vodi Borjana Krišto“, a da se dugoročno izlazi u susret entitetu RS, jer nema provedbe odluka Ustavnog suda niti njegovog popunjavanja.

Obratite pažnju na sljedeća dva pasusa i uočite razliku:

- Zakonodavstvo o politici konkurencije provodi se na svim nivoima vlasti, a sva upravna tijela zadužena za implementaciju acquisa zasnivaju se samo na profesionalizmu, bez prava veta u donošenju odluka, posebno kada je u pitanju Vijeće za konkurenciju BiH i Vijeće za državnu pomoć, u usklađenost sa acquis-em EU.

- Zakonodavstvo Bosne i Hercegovine o politici konkurencije, uključujući državnu pomoć, usklađeno je i provodi se na svim nivoima vlasti u skladu sa zahtjevima pravne stečevine EU i sva upravna tijela zadužena za njegovu provedbu, uključujući Vijeće za konkurenciju  Bosne i Hercegovine i Vijeće za državnu pomoć Bosne i Hercegovine, u svom odlučivanju temelje se isključivo na profesionalizmu, u skladu s pravnom stečevinom EU.

Na prvi pasus, kojim se ukida pravo entitetskog veta, dali smo saglasnost. Riječi „bez prava veta u donošenju odluka“ su izbrisane iz teksta kojeg je usvojilo Vijeće ministara. Dakle, tačno ono na čemu je Dodik insistirao.

Također, Trojka je ispoštovala i zahtjev entiteta RS da se riječ "državni" ili "nacionalni" briše iz Nacionalnog programa za usklađivanje sa pravnom stečevinom EU.

Trojka je ispunila želje SNSD-u i HDZ-u i na način da su svi komentari, primjedbe i intervencije četvorice kantonalnih premijera iz SDA, koje se uglavnom podudaraju i sa stavovima Evropske komisije, u potpunosti izbrisani iz dokumenta. 

To je, naravno, pravo Vijeća ministara, i to od samog početka govorimo. Ali, onda s pravom postavljamo pitanje zašto je uopšte formiran Radni tim, zbog čega je potrošena godina i po na usaglašavanje ako će sav taj rad biti izbrisan? Dokument kakav je sada poslan Evropskoj komisiji mogao se usvojiti i prije godinu i po, bez konsultovanja kantona. Ko će odgovarati što je BiH ostala bez 108 miliona eura?

Na kraju, postavlja se pitanje i zašto je iz usvojenog dokumenta potpuno izbačene tabele investicionih projekata. Ta tabela sa tzv. „zrelim projektima“ nije bila sporna, kao ni transportni projekti iz tabele sa "nezrelim projektima". 

Podsjećamo u Tabeli 1 je bilo navedeno: Putni koridor Vc; dionica Ivan – Ovčari, dionica Ovčari – Ulaz u tunel Prenj, dionica Tunel Prenj, dionica Tunel Prenj – sjeverni Mostar. Izgradnja magistralnog puta M-1111 Foča (Brod na Drini) - Hum (Šćepan Polje); Poboljšanje glavne ceste M-1111 Sarajevo – Foča. Glavni remont željezničke pruge Podlugovi – Sarajevo. Glavni remont pruge Doboj, odnosno km 103+500-Maglaj, oba kolosijeka i Jelina – Zenica. Modernizacija i remont željezničkih dionica: Doboj-Petrovo Novo i Caparde Zvornik, uključujući rekonstrukciju tunela Križevići. Izgradnja obilaznice oko Banje Luke. Poboljšanje glavnog puta M-1101 Banja Luka – Ugar. Automatizacija elektrodistributivnog sistema Elektroprivrede BiH. Revitalizacija i automatizacija distributivne mreže u Republici Srpskoj. Rekonstrukcija i izgradnja distributivne mreže i transformatorskih stanica, te isporuka naprednih brojila električne energije, Elektroprivreda HZHB. Energetska efikasnost elektrodistributivnog sistema Elektroprivrede BiH. itd.

Neko bi morao objasniti zašto su ovi projekti izbrisani", poručio je Pivić.

1
VIJESTI
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2025, Source d.o.o.