Korupcijski skandal potresa Autoceste FBiH: Ko stoji iza milionskih preplaćenih ugovora?
Zvanično je potvrđeno da se istražuju moguće koruptivne radnje u JP Autoceste FBiH, te da je u sve uključeno pravosuđe EU. Iz Federalnog POSKOK-a također je potvrđeno da rade na više predmeta koji se odnose na rad ovog javnog preduzeća.
Ono o čemu mediji danima pišu, a čelnici Autocesta FBiH negiraju, potvrdila je Evropska investicijska banka. Zbog sumnji na korupciju u izgradnji pojedinih dionica autoputa pokrenuta je istraga.
"Možemo potvrditi da EIB (Evropska investicijska banka) provodi interne istrage o mogućem zabranjenom postupanju u određenim dijelovima Koridora Vc te da su o tome uredno obaviještene relevantne vlasti Bosne i Hercegovine i Evropske unije."
Pojačane su mjere nadzora i izvještavanja za operacije koje se odnose na Koridor Vc, poručili su iz banke koja je finansijer projekta, te su poduzeti i drugi pravni koraci kako bi se osigurao integritet finansijskih ulaganja.
"U ovom trenutku, u interesu tekućih istraga i zbog ugovornih odredbi, nismo u mogućnosti dijeliti dodatne informacije. Ostajemo predani osiguranju odgovornosti u svim projektima koje finansira EIB Global."
U međuvremenu, stigla je i potvrda Tužilaštva BiH da su početkom godine pružali pomoć po zamolnici Uredu Evropskog javnog tužitelja (EPPO) iz Venecije. Iz SIPA-e su ranije kazali da su po nalogu Tužilaštva saslušane određene osobe.
Saslušano je više osoba, među njima i direktor JP Autoceste FBiH Denis Lasić, izvršni direktor Asmir Dževlan te konsultant Erdal Trhulj. Navodno su pogodovali drugorangiranoj firmi da preuzme posao nadzora na dionicama Medakovo-Poprikuše i Ozimice-Poprikuše, što je tu firmu koštalo 125.000 eura mita. Sve je dokumentovala i prijavila posrednička kompanija Trasa evropskom uredu, ali i domaćem pravosuđu, među ostalim i Tužilaštvu ZDK.
Iz POSKOK-a odgovaraju da je više predmeta u obradi u vezi s Autocestama. Bivši federalni revizor dodaje da ovo nije prvi put da se Autoceste spominju u kontekstu netransparentnog trošenja novca.
Posljednji izvještaj iz 2024. posebno je sporan. Revizori su naglasili višestruko mijenjanje ugovora za izgradnju i nadzor dionica autoputa, čime je vrijednost samo na četiri dionice povećana za 255,5 miliona eura, uz dodatne kamate od 11,5 miliona maraka po kreditima.
S druge strane, ni ranije poslovanje, u kojem postoje navodi o stotinama miliona opljačkanog novca, nije doživjelo sudski epilog. Podsjetnik na akcije Landfill i Koridor, u kojima su hapšeni bivši direktor i članovi Uprave, otvara pitanje, kako se posluje u Autocestama Federacije BiH.
Na sve navode u Autocestama odgovaraju da se projekti provode u skladu s pravilima EIB-a – nijedan eurocent sredstava EIB-a nije zloupotrijebljen. U pozadini priče je, kako navode, bivši direktor Elmedin Voloder i njegova firma Trasa d.o.o., koja je krivično prijavljena zbog teških nezakonitosti, te dodaju da je sporni tender u konačnici poništen.
JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar, u cilju zaštite vrlo složene istrage, neće dalje iznositi detalje i nastavit će saradnju sa svim relevantnim institucijama – EPPO, FUP FBiH i nadležnim tužilaštvima BiH – s ciljem rasvjetljavanja i otkrivanja stvarnih nalogodavaca ovih i sličnih dijela, navodi se u saopćenju za javnost.