Šta je sa gradnjom jednog od najkompleksnijih objekata u historiji građevinarstva u BiH - tunela Prenj
Gradnja tunela Prenj je najveći i najzahtjevniji projekat u sklopu Koridora Vc kroz Bosnu i Hercegovinu. Iz Javnog preduzeća Autoceste FBiH, odgovarajući na zastupničko pitanje Harisa Šabanovića, zastupnika u Zastupničkom domu Parlamenta FBiH, navode kako je završen idejni projekat tunela Prenj.
- Pripadajuća dokumentacija je predata nadležnom Federalnom ministarstvu prostornog uređenja u svrhu dobijanja urbanističke saglasnosti. U toku su aktivnosti za izbor nadzora, nakon čega se očekuje i završetak tenderske procedure za izbor izvođača radova - kažu u Autocestama FBiH.
Osvrnuli su se i na dionice Ivan - Ovčari, Ovčari - ulaz u tunel Prenj, tunel Prenj - Mostar Sjever.
- U toku je završetak izrade glavnih projekata ovih dionica kao i pripadajuće prateće tehničke dokumentacije - naveli su.
Tunel Prenj je tehnički najzahtjevniji i sa stajališta struke jedan od najkompleksnijih objekata u historiji građevinarstva Bosne i Hercegovine.
Lociran u centralnom masivu planine Prenj i sa dužinom od 10,45 kilometara radit će se o devetom najdužem cestovnom tunelu u Evropi, a prvi je ovakav tunel u Bosni i Hercegovini koji prelazi granicu od šest kilometara.
Gradnjom će se putovanje autocestom od Sarajeva do Mostara uveliko skratiti. Poređenja radi trenutna dužina puta preko M-17 iznosi 113 km, dok će izgradnjom autoceste iznositi 82 km.
Preciznije, vrijeme putovanja će se skratiti sa dosadašnjih dva sata na nešto manje od jednog sata vožnje, što u konačnici dovodi do skraćenja puta od 31 km i uštede vremena za više od jednog sata.
Gradnja tunela Prenj koštat će otprilike 600 miliona eura. Finansiranje je osigurano putem Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicione banke sa po 300 miliona eura.
Procjenjuje se da bi gradnja mogla trajati šest godina.