18.02.2025 10:49
0
Visoke cijene, a loš kvalitet: Pekare na udaru građana, zatvoreno preko 50 objekata
Građani u Bosni i Hercegovini danas bojkotuju trgovine i pekare nakon što je Državni inspektorat otkrio brojne nepravilnosti. Inspekcijski nadzori sprovedeni od 20. januara do 7. februara utvrdili su čak 238 nepravilnosti, a zatvoreno je 50 pekara.

Najviše problema pronađeno je u rukovanju hranom, deklaracijama proizvoda i neistaknutim cijenama. Posebnu pažnju izazvao je slučaj bureka sa sirom, gdje nije bio jasno naveden procenat sira, a često se koristi sirnia zamijena umjesto pravog sira.

Sanitarna inspekcija je sprovela 143 nadzora i otkrila 112 nepravilnosti, prije svega u rukovanju hranom i higijenskim uslovima. Mnogi zaposleni nisu imali položen obavezni zdravstveni kurs, a redovni zdravstveni pregledi osoblja nisu obavljani u skladu sa zakonom. Utvrđeno je i da u 12% pekara uopšte nije uspostavljen sistem samokontrole (HACCP). Zbog toga su inspektori izdali 236 novčanih kazni, 67 upravnih mjera i 11 prekršajnih naloga.

Poljoprivredna inspekcija je u 145 kontrola pronašla 73 nepravilnosti, uglavnom vezane za deklaracije proizvoda. Na primjer, u sastavu proizvoda nisu jasno navedeni ključni sastojci, pa je tako u bureku sa sirom korišćen prerađeni sir (sirni namaz) ili čak biljna zamena za sir, ali potrošači o tome nisu bili obavješteni. Takođe, nije bilo jasno naznačeno porijeklo biljnih ulja u proizvodima. Zbog ovih nepravilnosti izdato je 20 prekršajnih naloga i devet upravnih mjera.

Tržišna inspekcija je sprovela 141 kontrolu i u 53 slučaja utvrdila nepravilnosti u vođenju evidencije o robi. Zbog toga je zatvorena 51 pekara, s tim da su 23 pekare kasnije nastavile s radom nakon što su otklonile nepravilnosti i uplatile 3.981,68 evra u državni budžet. Takođe, inspekcija je utvrdila 43 kršenja Zakona o zaštiti potrošača, uglavnom zbog neisticanja cijena i obavještenja o načinu podnošenja pritužbi.

Bojkot potrošača zbog visokih cijena i lošeg kvaliteta

Na bojkot su pozvali građani okupljeni oko potrošačke platforme “Halo, inspektore”, a pridružili su im se i učenici nezadovoljni drastičnim poskupljenjem pekarskih proizvoda. Mnogi građani smatraju da su cijene previsoke u odnosu na kvalitet, dok su inspekcijski nalazi samo dodatno pojačali nezadovoljstvo.

Pored toga što su pekare na meti potrošača, one su pod sve češćim nadzorom inspekcija, jer raste broj prijava nezadovoljnih kupaca. Kontrole pekara će se nastaviti, a u toku je i analiza količine soli u hljebu i pecivima, kako bi se utvrdilo da li pekarski proizvodi ispunjavaju propisane standarde, piše Mirovina.hr.

0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2025, Source d.o.o.