EU regulatori istražuju val videa na društvenim mrežama koji promoviraju ekstremnu mršavost pod hashtagom "SkinnyTok" kako bi procijenili čini li TikTok dovoljno da zaštiti djecu na internetu.
Proteklih sedmica trend “SkinnyTok” preplavio je TikTok jer korisnici objavljuju videozapise koji nude savjete za mršavljenje i prikazuju mršave mlade žene koje promoviraju ekstremne dijete. Videozapisi su prikupili milione pregleda dok medicinski stručnjaci upozoravaju na opasnu rebrandaciju Gen Z zajednica za anoreksiju koja se prvi put pojavila na internetu prije dvije decenije.
Pregledom nekih od videa na ovoj mreži, očito je da je trend privukao mlađu populaciju.
To je privuklo pažnju digitalnih ministara u nekoliko europskih zemalja, a Clara Chappaz iz Francuske nazvala je trend “neprihvatljivim”.
“Ovi videozapisi promoviraju ekstremnu mršavost. Zaštita maloljetnika na internetu jedan je od mojih prioriteta”, rekla je u videu objavljenom na TikToku u petak.
Nakon zahtjeva Chappaza upućenog francuskom medijskom regulatoru Arcomu da ispita slučaj, Arcom je za POLITICO rekao da radi s Europskom komisijom na istrazi “s obzirom na rizik za javno zdravlje” koji bi trend mogao predstavljati.
Glasnogovornik Komisije Thomas Regnier rekao je za POLITICO da je Komisija “svjesna pitanja koje je pokrenula” Francuska i da je “spremna surađivati” s njima.
Komisija je pokrenula istragu o TikTokovom algoritmu i njegovom utjecaju na maloljetnike prošlog februara prema blokovskom pravilniku o moderiranju sadržaja, Zakonu o digitalnim uslugama. Kao dio te istrage, Komisija također istražuje kako TikTokov algoritam promovira sadržaj o poremećajima prehrane. Regnier je nagovijestio da bi Komisija sada mogla poduzeti daljnje mjere u okviru postojeće istrage.
Istraga je još uvijek u ranoj fazi, rekao je francuski regulatorni dužnosnik. Pregovori između Arcoma i TikToka su u toku, a uskoro se očekuju razgovori s timovima platforme za povjerenje i sigurnost u Dublinu, rekli su.
Point de Contact, organizacija koju je Arcom nedavno nazvao “pouzdanim označavačem” prema Zakonu o digitalnim uslugama, također je potvrdila da njihovi timovi istražuju slučaj u suradnji s vlastima.
“Teško je dokazati da je sadržaj nezakonit i da je poruka izravno usmjerena na maloljetnike”, rekao je glasnogovornik Point de Contact za POLITICO. “Ali sigurno je da TikTok ne skenira ovaj hashtag dovoljno brzo. Vidjet ćemo kako će reagirati”.
TikTok je rekao da ne dopušta “sramoćenje tijela” i da platforma ograničava “pristup sadržaju koji predstavlja štetne ideale tijela”. Dodao je odricanje od odgovornosti na sadržaj — korisnici koji pretražuju hashtag “SkinnyTok” sada vide poruku generiranu platformom koja glasi “Vaša težina vas ne definira” iznad savjeta za dijetu.
Posljednje ispitivanje pridonosi širem sporu TikToka s Europskom komisijom. Prošle godine ova kompanija je bila prisiljena odustati od pokretanja nove aplikacije, TikTok Lite, u nekoliko europskih zemalja, uključujući Francusku i Španiju. Aplikacija je korisnicima nudila financijske nagrade za više vremena pregledanja sadržaja, ali se smatralo da nosi visok rizik od ovisnosti koja bi mogla biti štetna za mentalno zdravlje.
TikTok je na kraju odustao od planova za uvođenje usluge diljem EU.