Hrvatska je decenijama bila omiljena destinacija turistima iz Njemačke, Austrije, Češke i Italije, ponajprije zbog povoljnih cijena. Međutim, taj imidž polako blijedi.
U posljednje tri godine, cijene turističkih usluga u Hrvatskoj porasle su znatno više u odnosu na konkurentske destinacije kao što su Španija i Grčka. Dok je u tim državama rast troškova iznosio 15 do 20 posto, u Hrvatskoj su cijene skočile i znatno iznad toga, navodi Večernji.hr.
Britanski Express piše da je takav rast cijena narušio percepciju Hrvatske kao pristupačne destinacije. Glavni razlog za skok cijena su, prema britanskim medijima, visoki operativni troškovi unutar ugostiteljskog sektora. Ova situacija dovela je do stagnacije u broju noćenja, ali i – što je još zabrinjavajuće – smanjenja potrošnje turista.
U vrhuncu prošlogodišnje ljetne sezone zabilježen je pad prihoda od stranih turista za 0,7% u odnosu na prethodnu godinu. Turisti su svoje nezadovoljstvo sve češće izražavali i na platformama poput Tripadvisora.
“Sve je puno skuplje nego prije”, napisao je jedan korisnik.
Drugi turista ističe:
“Cijene su neuobičajeno visoke i vjerovatno su porasle dva do tri puta u dvije godine. Cijena solarija je 25 do 30 eura! Hrvatska je bila naš prvi izbor za ljetovanje, ali sada je sve postalo preskupo. Ne znam hoćemo li se vratiti.”
Ipak, nisu svi primijetili drastične razlike.
“Poređenje onoga što smo potrošili u Rovinju na hranu i piće 2023. i onoga što smo potrošili na Hvaru ove godine bilo je vrlo blizu. Nije bilo velike varijacije u cijenama”, naveo je jedan posjetilac.
U komentarima britanskog Expressa, dio čitalaca je zaključio da je Hrvatska među najskupljim evropskim državama koje su posjetili. Jedna čitateljka je napisala:
“Živim u Norveškoj i posjetila sam deset evropskih zemalja tokom 2024. godine, uključujući Hrvatsku u oktobru. Hrvatska je bila daleko najskuplja. Potrošila sam isti iznos za sedmicu tamo kao i za dvije sedmice u Italiji.”
Drugi čitalac ističe da iako voli Hrvatsku, posljednjih godina se ne osjeća dobrodošlo:
“Volim Hrvatsku, nije me briga za cijenu… Ali želim osjetiti gostoprimstvo. Posljednjih godina sve više imam osjećaj da samo žele moj novac, a ne i mene kao gosta. To je pravi problem.”