13.05.2025 10:39
0
Facebook gubi korisnike, Google pretrage padaju, a iPhone je sve manje neophodan
Tri najveća tehnološka giganta – Meta, Google i Apple – suočavaju se s ozbiljnim promjenama u ponašanju potrošača, što je prvi put eksplicitno potvrđeno tokom dva antimonopolska suđenja u SAD-u protiv Mete i Googlea. Izjave rukovodilaca ukazuju da proizvodi koji su im donijeli globalnu dominaciju – poput Facebooka, Google pretrage i iPhonea – polako gube svoju prvobitnu relevantnost.

Tokom suđenja, izvršni direktor Mete Mark Zuckerberg priznao je da korisnici sve manje dodaju prijatelje i objavljuju sadržaj na Facebooku. „Količina sadržaja koju ljudi dijele s prijateljima, posebno na Facebooku, opada“, rekao je Zuckerberg u aprilu tokom svjedočenja u antimonopolskoj tužbi koju je pokrenula Savezna trgovinska komisija SAD-a. Dodao je i da se smanjuje broj novih prijateljstava, iako nije naveo tačne brojke.

 

Umjesto toga, zabilježen je porast direktnih poruka, što pokazuje promjenu u načinu korištenja društvenih mreža. Istraživanje Pew Research Centra iz decembra pokazuje da je upotreba Facebooka među tinejdžerima znatno opala – koristi ga samo 32% njih, u poređenju sa 71% u 2014. i 2015. godini. Ipak, Instagram, koji je takođe u vlasništvu Mete, i dalje ima snažnu bazu mladih korisnika.

 

S druge strane, i Google bilježi značajne promjena. Eddy Cue, viši potpredsjednik za usluge u Appleu, izjavio je prošle sedmice da je broj Google pretraga na Apple uređajima opao po prvi put. Cue je izjavu dao tokom svjedočenja u antimonopolskoj tužbi američkog Ministarstva pravde protiv Googlea, koji Appleu plaća da bude podrazumijevana tražilica u Safari pretraživaču.

 

Ovaj pad ukazuje na širu promjenu: sve više korisnika koristi AI alate umjesto tradicionalnih pretraživača. Prema prognozama firme Gartner, do 2026. godine obim pretraga putem pretraživača mogao bi pasti za 25%, kako se potrošači budu sve više okretali chatbotovima i vještačkoj inteligenciji.

 

Iz Googlea su reagovali izjavom da i dalje bilježe ukupan rast broja pretraga, uključujući i one koje dolaze s Apple uređaja.

 

Apple se, s druge strane, suočava s drugačijom vrstom izazova. Sam Eddy Cue tokom svjedočenja je izjavio: “Možda vam za deset godina iPhone više neće biti potreban, koliko god to zvučalo nevjerovatno”. U prvom kvartalu 2025. godine, iPhone je zabilježio 19% globalnih isporuka pametnih telefona, što ga čini drugim najpopularnijim brendom na svijetu.

 

Potrošači takođe sve rjeđe kupuju nove telefone jer se razlike među modelima iz godine u godinu sve više smanjuju. Tehnološki giganti već traže sljedeći proizvod koji će potaknuti svjetsku pažnju, a mnogi vjeruju da će to biti pametne naočale pokretane vještačkom inteligencijom.

 

Meta, Samsung i Google već ulažu u razvoj takvih uređaja. Zuckerberg je tokom svjedočenja rekao da vjeruje kako će korisnici u budućnosti pristupati sadržaju pomoću pametnih naočala i holograma, umjesto “svjetlećeg pravougaonika” – telefona. Amazon takođe razmatra naočale s ugrađenom Alexa kamerom, slično proizvodima koje već nudi Meta.

 

Apple je već predstavio svoj prvi korak u tom pravcu – Vision Pro, uređaj vrijedan 3.500 dolara (približno 3.220 eura), koji bi mogao biti preteča budućih pametnih naočala koje razvijaju konkurenti.

 

Sve tri kompanije – Apple, Meta i Google – u velikoj su mjeri oblikovale savremeni internet. Google je krajem 1990-ih revolucionarizirao način pretrage, Meta je redefinisala društvene mreže, a Apple je prenosne računare doveo u džepove korisnika širom svijeta s prvim iPhoneom 2007. godine.

 

Danas, međutim, svi oni suočavaju se s izazovima koje donose umjetna inteligencija, nove platforme i promjenjive navike korisnika. U trci za relevantnošću, niko nije siguran – čak ni giganti koji su dominirali digitalnim svijetom posljednjih 20 godina, ističe CNN.

 

 

0
VIJESTI
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2025, Source d.o.o.