Kompanija Meta zaradila je u 2024. godini oko 16 milijardi eura od prikazivanja reklama koje su povezana sa prevarama i prodajom zabranjene robe, objavila je agencija Reuters.
U pitanju je deset posto godišnjeg prihoda Mete, koja između ostalog posjeduje društsvene mreže Facebook, Instagram i WhatsApp.
Prema pisanju Reutersa, kompanija nije uspjela da identifikuje i zaustavi "lavinu reklama" koje su izložile milijarde korisnika "šemama prevare elektronske trgovine i investicija, ilegalnim online kazinima i prodaji zabranjenih medicinskih proizvoda".
Dokument iz 2024. godine ukazuje da je Meta korisnicima u prosjeku svakodnevno prikazivala procijenjenih 15 milijardi prevarnih reklama "većeg rizika".
U drugom internom dokumentu iz kraja 2024. godine navodno se navodi da kompanija svake godine zarađuje oko sedam milijardi dolara godišnjeg prihoda od takvih reklama.
Drugi dokumenti sugerišu da je Meta sporo preduzimala mjere čak i nakon što je postala svjesna prevaranata. Neki veliki potrošači - interno poznati kao "Računi visoke vrijednosti" – uspjeli su da akumuliraju više od 500 opomena, a da ne budu zatvoreni, navodno su pokazali dokumenti.
Reuters je također otkrio da su korisnici koji su kliknuli na oglase imali veću vjerovatnoću da vide dodatne zbog Metinog sistema za personalizaciju oglasa, koji pokušava da isporučuje oglase na osnovu interesovanja korisnika.
Portparol Mete je rekao za News Nation da je projekcija prihoda od 10 posto oglasa koji krše pravila, navedena u izvještaju, "gruba i previše inkluzivna", a ne "definitivna ili konačna brojka". Dodao je da se kompanija agresivno bori protiv prevara i obmana, napominjući da su u posljednjih 15 mjeseci izvještaji korisnika o prevarnim oglasima smanjeni za više od 50 odsto.
- Nažalost, objavljeni dokumenti predstavljaju selektivan pogled koji iskrivljuje Metin pristup prevarama i obmanama fokusirajući se na naše napore da procijenimo obim izazova, a ne na cio niz mjera koje smo preduzeli da bismo riješili problem - rekao je portparol.
Meta je prijavila više od 50 milijardi dolara prihoda od oglasa u prošlom kvartalu – što je povećanje od 26 posto u odnosu na prethodnu godinu – čime je njen ukupan iznos do sada ove godine dostigao 138 milijardi dolara.