26.9.2016. 15:58
3
Andrić o kaznama za vozače: Moramo biti rigorozniji, 20 KM je prihvatljivo svima, ne može se olakšavati kazna
Parlamentarna skupština BiH, osnosno Komisija za saobraćaj i komunikacije Predstavničkog doma, 6.oktobra organizirat će javnu raspravu o Prijadlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH.

Izmjene Zakona o saobraćaju  u našoj zemlji, donose znatno pooštravanje kaznene politike, čime bi se navodno smanjio broj saobraćajnih nesreća i drugih kršenja saobraćajnog zakona. 

"U zadnjih deset godina imamo 3.600 smrtno stradalih, kao direktna posljedica saobraćajnih nezgoda. Mislima da je to sasvim dovoljan odgovor da li nam treba ovakva izmjena zakona o saobraćaju. Ovaj zakon se odnosi na ljude koji čine takve prekršaje, koji više nisu prekršaji nego ozbiljna krivična djela. Prva namjera je da zaštiti kulturne građane, koji žive u našoj zemlji i poštuju saobraćajnu komunikaciju. Svi argumenti koji se protive ovo zakonu, odnose se na 5-10 posto ljudi koji čine  prekršaj po ovom zakonu. Zakon se ne odnosi na 90 posto ljudi koji se ponašaju odgovorno, ali  činjenica da oni mogu da nastradaju zbog ovih pet posto neobzirnih, nas tjera da budemo malo rigorozniji. Danas je platiti kaznu od 20 maraka sasvim prihvatljivo, mi moramo napraviti da ta kazna nije prihvatljiva i onda će se smanjiti nesreće", kaže Zoran Andrić, pomoćnik ministra komunikacija i transporta BiH.

S obzirom da je ova najava izmjena Zakona o saobraćaju, dočekana kao još jedno punjenje budžeta, gdje se iznos kazni smatra previsokim za naše uvjete života, pokušali smo dobiti odgovore šta tačno koja stavka podrazumijeva i na koji način će se kažanjavati.

Krenimo redom. Kazna od 100 do 300 KM za nekorištenje zaštitnog pojasa i korištenje mobilnog telefona tokom vožnje, okarakterisana je kao nepromišljena i pitanje je kako se ona određuje, kako prekršilac da zna hoće li platiti 100, 200 ili 300 KM. 

"Nova kaznena politika predviđa izricanje novčane kazne za nekorištenje pojasa onu kaznu od 100 KM. U zakonu mora da postoji raspon, pa tako ide od 100 do 300. Preko 100 KM može izreći jedino Sud. Dakle, ako vi kršite tu odredbu propisa nekoliko puta, onda vam sudija propisuje kaznu veću od 100 KM, jer ona prvobitna kazna ne djeluje na onaj način na koji bi trebala, a to je da prestanete činiti to što činite", kaže Zoran Andrić.

Zakonskim izmjenama brzina do 30 kilometara na sat veća od dozvoljene biće kažnjavana od 100 do 300 KM, a za prekoračenje iznad 30 kilometara na sat kazne će biti od 400 do 1.000 KM. Postupak određivanja kazne je sličan kao i kod pojasa.

"Ovlašteno službeno lice na licu mjesta može izreći novčanu kaznu prvu. Raspon isključivo služi sudijama prilikom odmjeravanja kazne u nekom sudskom postupku. Dakle, ako vozač vozi preko 30 kilometara na sat od dozvoljenog, tu se radi o jednom strahovito teškom prekršaju, i za njega je propisana najveća novčana kazna od  400 KM. U slučaju da lice ponavlja taj prekršaj, može biti upućen sudiji, koji mu na osnovu njegovih prethodnih prekršaja može izreći kaznu koja je veća od 400 KM, ali ne može biti veća od 1000 KM. Prije je ta tolerancija bila 50, ali moramo smanjiti kako bi smo prekinuli ove negativne trendove prekršaja",
navodi Andrić.



Kazne od 400 KM do 1.000 KM previđene su i za vozače koji voze neispravan automobil, kao i one koji prevoze dijete mlađe od 12 godina na prednjem sjedištu. 

"Kada se radi o kazni za vožnju neisparavnog automobila,  tu će se automobil upućivati na vanredni tehnički pregled, a ukoliko se poslije takvog pregleda ispostavi da automobil nije ispravan, onda podliježe kaznenoj odredbi. Niko ne može samostalno procjenjivati jel automobil ispravan ili ne
", kaže Andrić.

Još jedna od problematičnih stavki, kako građani navode,  je  vraćanje zabrane vožnje od ponoći do pet sati ujutro, za mlade vozače do dvije godine vozačkog staža.

"Statistike kažu da imamo dosta nesreća koje su počinile osobe koje su tek dobile  vozačku dozvolu. Međutim, za lice koje tek stekne vozačku dozvolu, a dozvola mu treba za obavljanje posla, koji ima ugovor o radu, na njega se ta kazna neće odnositi", kaže Zoran Andrić.

Možda ovaj zakon ima plan kako poboljšati stanje u saobraćaju, možda to nije još jedan način da se namakne novac u budžet, ali neke stavke se jednostavo kose sa svim navedenim. Ako se već radi na poboljšanju saobraćajne kulture i smanjenu prekršaja, pitanje je zašto onda za vozače bicikala, neće biti obavezno korištenje zaštitnih kaciga.

"Vodimo diskusiju sa udruženjima koja promovišu vožnju bicikla i zdraviji način života. Želimo da ljudi što više koriste bicikla, a takav zakon to smanjuje. Moramo raditi na promociji korištenja kacige, ali je ne možemo nametnuti, jer time negativno utičemo na korištenje bicikla u naselju", kaže  pomoćnik ministra komunikacija i transporta BiH.

Dakle, saznali smo na koji način će se sprovoditi kažnjavanje nesavjesnih vozača. Međutim, osnova ovog zakona bi trebala biti da se pronađe rješenje, kojim će se kazniti bahatost i bezobrazluk, oni vozači koji ne poštuju apsolutno nikakve zakone. 

"Imate implementiran sistem kaznenih bodova. Kako ćemo razlikovati jel neko bahat ili nije, upravo kroz te kaznene bodove. Ako imate osobu koja skupi određeni broj bodova, koji se evidentiraju uz prekršaje, obavezno je dodatno predavanje o štetnim posljedicama. Imate i rok od dvije godine, u kojem se sabira broj bodova, tu je predviđeno ponovno polaganje ispita"
, kaže Andrić.

Još jedan odgovor koji nedostaje je, šta je sa vozačima kojim imaju kazni u vrijednosti stotine maraka, sa onima kojima je oduzeta vozačka dozvola, a oni i dalje voze. Ima li kazna za one koji su za volanom, a koji su već ubili nekoga?

"Ovaj zakon se time ne bavi, o tome se vodi diskusija kada je u pitanju primjena zakona o prekršajima. Imamo različita zakonodavstva, u zavisnosti ko na terenu naplaćuje kaznu. Problemi kod naplate su u nadležnosti Ministarstva pravde. Sada se radi na mjerama koje provode Sudovi, a tiče se upravo mjera prema tim licima koji su učestali ponavljači prekršaja, koji ne plaćaju kazne, koji pokušavaju da izigraju sistem, ali siguran sam da će sistem pronaći mehanizam koji može da odgovori ovom problemu.  Moramo raditi na tome da osobu kojoj je oduzeta vozačka dozvola, a ona i dalje upravlja vozilom, to moramo prevesti u kategoriju krivičnog zakona, da određene odredbe budu propisane krivičnim zakonom", navodi Andrić.

Plaćanje samo pola novčane kazne u roku od sedam dana od izricanja kazne prema ovom zakonu neće biti. 

"Destimulativno djeluje kazna koju možete platiti 50 posto jefitnije u roku od sedam dana. Ne može se nekome olakšavati time da plati pola kazne, to nema nikakvog efekta. Moramo razviti svijest kod ljudi da je pooštrena kaznena politika",
kaže Andrić.

Još neke od novih stavki:

-Zabrana korištenja mobilnih telefona i slušalica u oba uha za pješake koji se kreću putem ili prelaze kolovoz.

-Novčanom kaznom u rasponu od 400 KM do 1.000 KM biće kažnjeni i vozači koji odbiju alkotestiranje ili imaju preko 1,5 promila alkohola u krvi.

-Mladom vozaču kojem budu izrečena četiri kaznena boda poništava se vozačka i mora ponovo da polaže vozački ispit. 

-Oštrija sankcija za vozača koji prilikom pokretanja vozila iz mjesta naglo poveća brzinu kretanja na način da dolazi do stvaranja prekomjerne buke i škripe. 

-Vozilima registrovanim u inostranstvu neće više moći da upravljaju vozači koji imaju stalno boravište u BIH.

Za sve one kojima nisu jasne stavke Zakona o saobraćaju i koji se protive ovim novim poduhvatima, poručeno je da će 06. oktobra 2016 biti organizirana javna rasprava, gdje svako može da iskaže svoje argumente i učestvuje. Svi ljudi mogu iznijeti svoje stavove, svoja slaganja i neslaganja.
 
(Alen Avdić)

 
3
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.