29.6.2023. 16:13
0
Saobraćajne nesreće: Koji je najčešći krivac i kako da ih spriječimo s ciljem poboljšanja uslova na putu?
FOTO: N1
Ljeto je napokon tu, a sa njim i dugo očekivani godišnji odmori. Toplina uz sunce, more i odmor zvuče divno - ali kako obezbijediti sigurnost pri napuštanju svog doma i dolasku na odredište? Svakodnevno, nažalost, dobivamo vijesti o saobraćajnim nesrećama u kojima su ljudi ili povrijeđeni ili mrtvi - šta je uzrok tome i na šta građani trebaju obratiti pažnju kako bi spriječili nesreće, te obezbijedili jedni drugima što ljepše uslove na putu?

Nije tajna da broj registrovanih vozila u BiH kontinuirano raste, što povećava potencijal za nezgode na putu. Samo u 2022. godini je zabilježeno više od milion registrovanih vozila. Takođe je veliki broj ljudi koji voze pod utjecajem alkohola ili opojnih droga. 

Osman Lindov, profesor na Saobraćajnom fakultetu u Sarajevu smatra da su nesreće prouzrokovane brojnim faktorima, među kojima su loše uređene magistrale. Takođe među uzročnike, kako smo i sami imali priliku svjedočiti u posljednjih nekoliko godina, spadaju mladi i njihovo ponašanje u saobraćaju, te nadležni organi koji ne reaguju adekvatno u cilju poboljšanja saobraćaja i sigurnosti.

“Ukoliko uporedite sa ostalim zemljama koliko BiH ima stanovnika i motornih vozila, to je zaista frapantan podatak. Da se svi zabrinemo gdje gubimo stanovništvo – u saobraćaju. Da li radimo dovoljno da se to spriječi, ja uvijek kažem da možemo više. Radi se ponešto, ali je to sve kao ‘na kašičicu’ za ovakav ozbiljan problem s obzirom na to da nam statistike ne idu u prilog. Osim smrtno stradalih i povrijeđenih tu su i materijalne štete jer godišnjem nivou zabilježimo oko 30.000 saobraćajnih nesreća pa nam samim time i privreda trpi”, kazao je Lindov za N1.

“Rezultate daje svugdje kratkoročno pa tako i u BiH. Dakle, svugdje u svijetu imamo tu populaciju mladih vozača, ali ono što smatram, u BiH smo malo zakasnili u dodatnoj edukaciji tih osoba i upozoavanju te grupacije. Ponavljamo već 20 godina da su mladi vozači problematični, ali šta smo uradili na poboljšanju njihovog ponašanja u saobraćaju, nije samo dobijanje licence za vožnju kraj našeg rada s njima. Mi ćemo vrlo lako optužiti čovjeka za sva djela u saobraćaju, ali moramo naglasiti da naša saobraćajna infrastruktura nije na zadovoljavajućem nivou. Magistralne ceste širom BiH su upropaštene. Upropastile su ih investicije na putevima i pogledajte, sve saobraćajne nesreće nekako se dogode gdje je neadekvatna preglednost, postoje određeni objekti na cesti, priključci koji nisu adekvatni pa do toga da su tu i trafike, prodavnice i to je upropaštavnanje magistralnih pravaca. Moramo ih očistiti da budu pregledni i na to nas tjeraju i evropske direktive i mi ih nismo usvojili ili ne znamo kako da to uradimo”, naveo je.

Odsjek za istraživanje nesreća Univerziteta Nottinghman je došao do zaključka da do velikog broja saobraćajnih nesreća dolazi zbog gubitka kratke memorije - vozač vidi motorno vozilo koje ima prednost, no kada ponovo pogleda ispred sebe: zaboravi na to i nastavi vožnju. Iz tog razloga preporučuju vozačima da sami sebi potvrde naglas kada vide motorno vozilo koje ima prednost jer to smanjuje mogućnost nastanka nesreće. Ovaj pristup je nazvan "See Bike, Say Bike", vjerujući da je ovo potpuno novi način koji nam može pomoći da izbjegnemo saobraćajne nesreće. 

Građanima bi koristilo stvaranje ove jednostavne navike ponavljanja kada ugledaju vozila koja imaju prednost, kako ne bi zaboravili na njih momentima poslije u kojim ih izgube iz vidokruga. Vožnja sa fokusom, strpljenjem, bez opojnih sredstava, uz poštivanje saobraćajnih znakova i pravila su ključne stvari koje se mogu primijeniti kako bi se poboljšala situacija u saobraćaju. Poboljšajmo si uslove ovim malim olakšicama kako bismo mogli uživati u ljetu, na godišnjim odmorima - a i kada se vratimo sa istih. 

(Elmedina H.)

0
VIJESTI
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.