5.9.2024. 17:01
Velika polemika na društvenim mrežama da li je Nikšić ili Novalić zaslužan za gradnju mosta: "Fadila su strpali u zatvor, a Federacije je zvanično kolonija"
Jučer je uz brojne zvanice otvoren spektakularni most "Hercegovina". Osim mosta, ovom ceremonijom ujedno je otvorena i poddionica autoputa Počitelj - Zvirovići.
No, društvenim mrežama se povodom ovog događaja pokrenulo pitanje zasluga za otvorenje novih 11 kilometara autoputa ali i mosta "Hercegovina". Priličan broj građana je pri stavu da je najzaslužniji za izgradnju mosta i za dobijene nove kilometre, osuđeni premijer FBiH Fadil Novalić.
Najpoznatiji internet SDA jurišnik, kako mediji "tepaju" Jasminu Mulahusiću, bio je najradikalniji u svom komentaru otvorenje mosta:
"Dok graditelj mosta Počitelj nepravedno leži u zatvoru, nametnuti krmojed Nikšić presjeca vrpcu sa rušiteljima Starog mosta".
Aktuelni premijer FBiH Nermin Nikšić je tokom govora na ceremoniji otvaranja kazao da je ponosan što je na čelu vlade koja "završava posao".
"Dionica od 11 kilometara koju danas otvaramo od posebnog je simboličnog značaja. Brojne su poteškoće stajale na putu realizacije ovog projekta. Praktično do jučer. To je još jedan pokazatelj da je za provođenje ovakvih projekata potrebna maksimalna posvećenog, ozbiljnost i doprinos svih uključenih. Sve izazove smo savladali, sve probleme otklonili. Danas ovdje slavimo ovo postignuće. Sa pogledom na Stari Počitelj, grandiozni most je simbolički pokazatelj da je BiH savremena evropska zemlja. Uvijek ima onih koji će sve i svakoga omalovažati i obezvrijediti, ali na takve se ne treba osvrtati. Ponosan sam što sam na čelu vlade koja završava posao", rekao je Nikšić.
Zanimljivo je da je kazao da deset godina nije bilo otvaranja ovako velikih dionica autoputa, što je gle čuda, vrijeme njegovog prvog mandata na istoj poziciji.
Nadalje je pričao o propagandi i "pokušaju umanjenja ovog pothvata".
"Naša politika je politika traženja rješenja za probleme, a ne traženje problema za rješenja. Rješenja imamo, nudimo ih i provodimo. Ko je navikao da priča, pričat će. Ko je navikao da radi poput svih okupljenih ovdje radit će. Ovo je prvi korak od 11 km, a do kraja mandata Vlade bit će još mnogo sličnih", obećao je Nikšić.
Slične riječi je uputio i koalicioni partner Nikšića, Elmedin Konaković, koji je rekao:
"Ko je naučio da gradi, gradit će, ko je naučio da priča, pričat će. Nikakve etno-nacionalne podvale neće pokvariti dojam napretka Bosne i Hercegovine i 11 novih kilometara autoputa".
No, da se vratimo zaslugama.
Kao što smo rekli, društvenim mrežama se zasluge pripisuju Novaliću za izgradnju, no da li je to baš tako?
Šta su činjenice?
Ugovor o izgradnji poddionice Počitelj - Zvirovići potpisan je 20. juna 2019. godine, a podijeljen je u 2 LOT-a. Prvi LOT je obuhvatao dio trase do mosta Hercegovina i od mosta Hercegovina do petlje Zvirovići i izgradili su je Kinezi.
POTPISIVANJE UGOVORA
Drugi LOT obuhvatao je gradnju mosta Hercegovina čiju su izgradnju u konzorciju izgradili Azvirt te kineske kompanije Sinohydro i Powerchina.
U sklopu poddionice Počitelj - Zvirovići izgrađeni su petlja Počitelj, tunel Počitelj, tri vijadukta i otvorena trasa kao i veliki most Hercegovina.
Dakle, činjenica jeste da su ugovori potpisani za vrijeme mandata Fadila Novalića. Sa druge strane, treba istaći da je rok za izgradnju bio 30 mjeseci. Naravno, rok je probijen, te je građen uz planiranih 30 mjeseci, još dodatna 32 mjeseca.
Osim toga, Novalić je više puta obećavao i završetak radova na autoputu Koridora VC, te pod kojim uslovima bi se trebali desiti.
Prvo je po dolasku na vlast 2015. godine kazao da će autoput biti završen za šest-sedam godina ukoliko se usvoje akcize.
Akcize i nameti su usvojeni, sada je 2024. godina, a od 337 kilometara planiranih, izgrađeno je 140. Novalić je bio premijer do prošle godine.
Aktuelna vlast obećava završetak do 2030. godine, pa živi bili pa vidjeli.
(Ajdin B.)