11.1.2021. 12:55
0
Pitali smo RAK šta će poduzeti u slučaju 'Telemach': Da li će doći do ukidanja licence?
Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH proteklih dana primila je veliki broj pritužbi od strane nezadovoljnih korisnika Telemacha.

Podsjetimo, Telemach je početkom ove godine informisao svoje korisnike da će im u novoj godini biti uskraćeno gledanje Arena sport kanala, što je kod velike većine izazvalo veliko nezadovoljstvo.

Tim povodom na Facebooku je napravljena grupa pod nazivom 'Bojkot Telemacha', koja trenutno broji nešto manje od 12 hiljada članova.

Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u Bosni i Hercegovini proteklih dana saopćila je da svi korisnici Telemacha imaju pravo do kraja mjeseca raskinuti s njima ugovor, bez plaćanja penala, a nakon što je Telemach 1. januara iz ponude izbacio Arena sport kanale. Dakle, kako je pojašnjeno, važno je da se nezadovoljni Telemachovi korisnici pismeno žale, inače će izgubiti bitku za svoja prava. Način na koji građani mogu raskinuti ugovor sa Telemachom pojasnio je sarajevski advokat Senad Bilić.

On je na svom Facebook profilu objavio urnek Zahtjeva za raskid ugovora, a nakon što su ga, kako je naveo u objavi, mnogi pitali kako da to urade.


MNOGI SU ME PITALI KAKO RASKINUTI UGOVOR SA TELEMACHOM. Džan Šebić

Objavljuje Senad Bilić BillySubota, 9. siječnja 2021.




Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača BiH kako je naglasila nije dobila odgovor od Telemacha na upit za hitni sastanak sa članovima uprave preduzeća, potvrdio je ombudsman Saša Marić.

Na sastanku se trebalo razgovarati o žalbama nezadovoljnih korisnika Telemachovih usluga, koji su, podsjetimo, u 2021. godinu ušli su sa neugodnim iznenađenjem jer im je uskraćena mogućnost gledanja kanala iz Arena Sport paketa.

"Nikakav odgovor nismo dobili. Iznenadilo me što se ne javljaju, mislio da će nas zvati isti dan (u utorak), kad smo im poslali mail", rekao je Marić.

U međuvremenu, ističe, povećao se broj žalbi koje su stigle na adresu Institucije ombudsmana za zaštitu potrošača BiH, zbog čega su danas izašli sa saopćenjem za javnost.

- Ombudsman je po službenoj dužnosti pokrenuo istražne radnje temeljem činjenica predstavljenih u više od stotinu žalbi i upita potrošača te izradio preporuke kojim ovim putem predočava Telemachu, Regulatornoj agenciji za komunikacije BiH te zainteresiranoj javnosti. Naime, svi korisnici nezadovoljni trenutnom situacijom imaju pravo do kraja januara ili raskinuti ugovor (bez obaveze plaćanja penala, budući da se radi o jednostranom potezu Telemacha kojim se sam ugovor čini bespredmetnim), ili tražiti naknadu štete kroz "nove" pogodnosti. To pravo ostvaruju slanjem pisanog prigovora-reklamacije Telemachu u roku od 30 dana od dana ukidanja kanala kako je jasno navedeno u Općim uvjetima poslovanja Telemacha, naglasio je Marić.

Iz kompanije Telemach BH oglasili su se reakcijom na istup Institucije ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH.

"Senzacionalistička obraćanja Ombudsmana za zaštitu potrošača Saše Marića povodom isteka ugovora Telemach BH sa Telekomom Srbija o emitovanju kanala Arena Sport, kao i preporuke u telekomunikacijskom sektoru koje je ombudsman uputio jedino operateru Telemach BH, predstavljaju pokušaj da se selektivnom primjenom propisa i nametanjem pravno neutemeljenih zahtjeva, koji ne važe za druge operatere, vrši nedozvoljeni pritisak na korisnike Telemach BH", kazali su.

Telemach je svoje pretplatnike obavijestio o promjenama u programskoj šemi na identičan način, jednako kao što su to učinili drugi operateri početkom 2020. godine, kada su informisali svoje korisnike o prekidu distribucije jednog od najvažnijih i najgledanijih TV kanala - televizije Nova BH, dodaju oni.

"Ombudsman Marić se tada nije ni oglasio da zaštiti interese korisnika drugih operatera zbog izostanka mogućnosti da gledaju sadržaje od nacionalnog značaja poput utakmica reprezentacija Bosne i Hercegovine u više sportova. Ombudsman je usmjeravajući pažnju samo na Telemach u prethodnih sedam dana potpuno ignorisao činjenicu da je početkom godine upravo kompanija M:tel, koja je u vlasništvu Telekoma Srbija prekinula distribuciju Sport Klub TV kanala, čime su njihovi korisnici izgubili mogućnost da prate ekskluzivne prenose najboljih evropskih i svjetskih takmičenja, utakmice njemačke Bundeslige, engleske Premier lige i FA kup, Euroleague i Eurocup, turske fudbalske lige, košarkaško Evropsko prvenstvo za žene 2021. i Evropsko prvenstvo za muškarce 2022. godine, gdje će igrati i košarkaški Zmajevi, čiji je Telemach ponosni sponzor, kao i najatraktivnije teniske turnire i trku Formule 1 i MotoGP", navode oni.

Ombudsman nije našao za shodno da javno reaguje, niti je imao bilo kakve primjedbe na postupanje M:tel-a, a ponajmanje nije upućivao javne pozive i davao instrukcije pretplatnicima tih operatera kako da raskinu ugovor, navode dalje.

"Oštrom reakcijom usmjerenom samo protiv Telemach BH i potpunim izostankom reakcije u slučaju M:Tel, institucija Ombudsmana, koja bi trebalo da podjednako vodi računa o pravima svih potrošača i koja bi trebalo podjednako da postupa prema svim operaterima, izabrala je da 'ispituje' isključivo Telemach BH. Ne možemo a da se ne zapitamo da li ovi jednostrani napadi Ombudsmana na Telemach BH predstavljaju samo nastavak njegovog pasivnog držanja povodom monopolizacije tržišta telekomunikacija na 49% teritorije Bosne i Hercegovine gdje je nezakonito odobrenim akvizicijama Telekomu Srbija omogućeno da u potpunosti zatvori tržište Republike Srpske i korisnike liši izbora drugog operatera", napisali su.

Telemach BH poziva Ombudsmana da prema svim operaterima primjenjuje jednake standarde i da se uzdrži od aktivnosti kojim vrši nedozvoljen pritisak na korisnike Telemach BH, istakli su iz Telemacha. 

RAK (Regulatorna agencija za komunikacije) se do sada nije oglašavala o ovom slučaju, tako da smo im danas poslali UPIT sa sljedećim pitanjima:

1. Korisnici usluga kablovske televizije Telemacha u novu godinu ušli su sa neugodnim iznenađenjem jer im je uskraćena mogućnost gledanja  kanala iz Arena Sport paketa. Možete li nam ukratko pojasniti kakva su trenutno njihova prava, tj. da li imaju mogućnost raskida ugovora sam Telemachom bez plaćanja bilo kakvih naknada?

2. Da li postoje i kakve su kazne za kompanije koje se ponašaju neodgovorno prema svojim klijentima?

3. Da li bi u navedenom slučaju moglo doći do ukidanja licence Telemachu od strana RAK-a, kako su to naveli iz Institucije ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH?


Iz RAK-a smo dobili sljedeći odgovor: 

U vezi sa Vašim upitom, obavještavamo vas sledeće:

Regulatorna agencija za komunikacije (Agencija) je uputila Zahtjev za izjašnjenje operatora Telemach d.o.o. Sarajevo, vezano za ukidanje Arena Sport kanala.

Nakon što dobije sve potrebne informacije, Agencija će se o ovoj temi oglasiti putem saopštenja za javnost.



Novinar: Admir Oručević




0
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.