7.4.2017. 15:33
12
Da li se košarka vraća u glavni grad: Tri sarajevska kluba u play offu za Premijer ligu
Sarajevo je nekad bilo grad košarke, od Čaršije do Ilidže se živjela košarka. Imali smo prvaka Evrope, a sve što je od toga ostalo je jedno lijepo sjećanje, jer ko zna kad će idući put Bosna i Hercegovina imati prvaka...

Činjenica je da je košarka u BiH i Sarajevu izgubila sve svoje čari. U Premijer ligi imamo OKK Spars, KK Bošnjak i Bosnu, koja je u posljednje dvije godine proživjela svašta, od dna do vrha i obrnuto, a onda opet obrnuto.

No pored njih, nadu u bolju sarajevsku košarkašku budućnost, možda vraćaju klubovi iz niže A1 lige, u kojoj se sada igra play off. Od četiri kluba u doigravanju i borbi za Premijer ligu, čak tri su iz Sarajeva – KK Vogošća, KK Burch, KK Igman.

Za naš portali govori su članovi ovih klubova, te nam iznijeli svoje stavove o košarci u ovom gradu, budućnosti košarke, ali i načinu na koji oni kao sportski kolektiv rade na popularizaciji ovog sporta u glavnom gradu.

''Košarka u Sarajevu je sigurno u boljoj poziciji nego u prethodnih četiri, pet godina, ali iskreno daleko je od pozicije gdje bi trebala biti. Sigurno je veliki uspjeh što su se tri ekipa iz Sarajeva plasirale u play off A1 lige. Sigurno neće drastično promijeniti stanje u košarci, ali nadam se da će javnost prepoznati da se ipak kod 'nas' najviše radi, te da najozbiljnije shvatamo naš posao'', kazao je za naš portal trener KK Vogošća Ahmet Pašalić.

Admir Salihagić, predsjednik KK Burcha je siguran kako će se stanje u ovom sportu s vremena na vrijeme popravljati...

''Povratkom KK Bosne u Ligu 12 i uz uvijek jaki OKK Spars, i 'manji' klubovi su motivisani za rad i unaprijeđenje košarke u Sarajevu. Otud i rezultat da imamo tri kluba iz Sarajeva u play offu A1 lige. U svemu je ključna izgradnja dobre atmosfere oko klubova. Što se više klubovi budu isticali u svjetlu rezultata, talenata, priča o uspjehu, a manje u kontekstu afera, dugova i lošeg vođenja, stanje u ovom sportu će se popravljati. Vjerujemo da je trend uzlazan i da će se klubovi jačati, a sa njima i košarka'', smatra Salihagić.

April u znaku košarke

''Ulaskom KK Bosne prošle sezone u Premijer ligu, mnoge stvari su se promijenile i košarkaška priča Bosne i Hercegovine je ponovo počela dobivati pozitivnu putanju. U jednom trenutku ste na dnu i mislite da nema izlaza, zatim pokažete svima da možete i izdominirate ligom, to je ono što čini sport uzbudljivim. Trenutno u A1 ligi su tri tima iz Sarajeva i utrka za Premijer ligu je svima u cilju, a također mjesec april će biti u znaku košarke u našem gradu, jer će se odigrati play off A1 lige, ali i Šestoaprilski turnir, koji je organizovao KK Koš'', rekao nema je Dževad Šipka, predsjednik KK Igman.

Da smo u nekoj drugoj državi i da se ovo dešava sa sportom, svi nadležni organi bi se udružili, spojili i pronašli način da sport izvade iz krize. No, mi smo Bosna i Hercegovina, a očekivati od vlasti bilo kakvu pomoć, pogotovo kada je sport u pitanju, skoro da je jako smiješno.

''To je jedan od najvećih problema košarke, ne samo u Sarajevu, nego u cijeloj BiH. Treba biti realan, ekipe nedovoljno ulažu u marketing. Na televizijama nema dovoljno emisija o našoj košarci, da ne kažem da ih nikako nema. Djeca teško pronalaze idole među današnjim igračima, samim tim i motiv za bavljenjem košarkom. Sve ovo je direktno vezano za masovnost djece u košarci, a da znamo da se iz masovnosti lakše može pojaviti veći broj talentiranih igrača, što je glavni uslov za budući kvalitet košarke u BiH'', objašnjava Pašalić.

Image may contain: 9 people, basketball court and stadium

''Vjerujem da svi sarajevski klubovi kroz svoje aktivnosti doprinose popularizaciji košarke u gradu. Kada je riječ o nekim udruženjima, u posljednje vrijeme privlači pažnju inicijativa 'Jesi li za basket', koju vodi grupa entuzijasta i bivših košarkaša u želji da ponovo populariziraju uličnu košarku u Sarajevu'', ističe Salihagić.


Image may contain: one or more people, people standing, shoes and basketball court

Sličnog mišljenja je i predsjednik KK Igman Dževad Šipka:

''U protekle dvije godine, mnogo toga se radilo na promociji i popularizaciji košarke. Preko medija, socijalnih mreža i ujedno košarkaških turnira, kojim se želi košarka dići na veći nivo'', kaže Šipka.

Image may contain: 15 people, people playing sport and basketball court

Klubovi su skoro pa prepušteni sami sebi, a kako ova tri kluba privlače navijače i ispunjavaju tribine?!

‘’Marketing je na lošem nivou i zbog toga je dosta teško privući publiku, ali ja sam samo trener i fokusiran sam na svoj posao’’, kaže trener Vogošće.

Ipak, Salihagić ističe kako KK Burch baš i nema velikih problema kada je u pitanju dovođenje publike na tribine.

‘’KK Burch, iako je mlad klub, dosta radi na popularizaciji košarke. Naš način rada spaja kvalitetno obrazovanje na engleskom, sa profesionalnim sportom i rješava problem mladih talenata, koji su često prisiljeni da se ozbiljno bave samo jednim ili drugim. Kombinirajući sve to zajedno, KK Burch pruža nešto sasvim novo na našim prostorima, model koji je napravljen po uzoru na univerzitete u Americi. Vjerujem da na ovaj način kreiramo dodatnu vrijednost za Sarajevo kao košarkaški centar, a tome u prilog govori i činjenica da već sada popriličan broj stranih mladih košarkaša, prvenstveno iz Afrike, želi doći igrati košarku za Burch, odnosno žele doći u Sarajevo, što je jako dobra afirmacija za grad’’, objašnjava Salihagić,te ističe kako oni nemaju problema napuniti tribine, jer su njihovi košarkaši ujedno i studenti Burcha, pa se tako svaki dan nalaue sa svojim navijačima, odnosno kolegama, a sve to generira jako dobru atmosferu oko kluba i gradi jednu zajednicu.

Predsjednik KK Igmana smatra da za popunjavanje tribina, potrebno je publici ponuditi atraktivnost i pokazati im da zaista iz ljubavi igrate košarku.

''Publici morate nešto dati, da biste ih privukli. Publika želi vidjeti mlade nade, atraktivnost i strast prema sportu. Trenutno je u toku play off, tako da je sigurno da će tribine biti pune. Ljudi su odavno izgubili koncept pozitivne košarkaške priče u našoj državi, tako da je potrebno povratiti im svijest i ukazati im da košarka opet ide u pozitivnom smjeru, da se polako vraća na staro'', rekao je Šipka za Source.

A kada su finansije u pitanju, i tu se klubovi većim dijelom moraju pobrinuti sami za sebe...

''Skoro svi klubovi u Sarajevu su pravno ''Udruženje građana'' i samim tim su na državnom budžetu. To je osnovni način finansiranja, koji svakako nije dovoljan. Sve ostalo zavisi od uprave u klubovima, koliko će oni uspjeti skupiti i dali će uspjeti napraviti finansijsku strategiju, bez koje nema uspjeha na duže staze'', ističe trener KK Vogošća.

''Da bi se ostvario neki dobar rezultat potrebna su velika sredstva, koja klubovi nažalost u većini slučajeva moraju sami sebi obezbijediti. Svi klubovi su najbolji ambasadori našeg grada, radi se dobra promocija i nadamo se da će u budućnosti lokalna zajednica više podržavati košarkaške klubove'', nada se Salihagić.

''Svaki početak je težak, ali potrebno je biti istrajan i imati jasno zacrtan cilj. Potrebno je mnogo više od volje, jer jedan košarkaški tim čini 25 ljudi, kao i sponzori. Uz pomoć opštine, sponzora i ljudi koji vjeruju u tvoj cilj, sve je mnogo lakše'', kaže Šipka.

I na kraju svake košarkaške priče, moramo se vratiti na početak i KK Bosnu, koja je prošle sezone izborila plasman u Premijer ligu. Njihovu priču znamo svi, jer smo je svi zajedno s njima proživljavali. Za njih su tada počele bitke. Na terenu je sve izgledalo odlično, no prave, one najveće borbe, vodile su se van košarkaških terena. Činjenica je da Premijer liga zahtijeva puno više novca, nego je to slučaj u A1 ligi, a u slučaju plasmana, kako bi se ova tri učesnika play offa borila s tim problemom...

''Premijer liga zahtijeva puno više novca, putovanja su dalja, organizovanje utakmica je skuplje, sam budžet za kreiranje tima, mora da bude dosta veći. Opet kažem, ja sam samo trener i odgovoran sam za rezultat i ono što se dešava na terenu, ali mišljenja sam da nema uspjeha, bez izgradnje zdravih temelja i sistema. Kad to kažem, mislim da svako mora znati šta mu je posao, da bude odgovaran za svoj dio, a ne da se miješa u stvari koje nisu u opisu njegovog radnog mjesta. Što se tiče KK Bosne, pozivam cjelokupno društvo da stanemo iza tog kluba, da svake sedmice punimo Skenderiju. Nema lijepe i uspješne košarke u Sarajevu bez jake Bosne. Bosna ne smije stati, njima je mjesto u vrhu ABA lige'', kaže Ahmet Pašalić, trener KK Vogošća.

KK Burch na čelu sa svojim predsjednikom je napravio velike stvari kada je razvoj kluba, a onda i košarke općenito, u pitanju, ipak Salihagić je siguran kako će u budućnosti to biti na još većem nivou, posebno kada izgradnja dvorane bude završena.

''Problemi se podrazumijevaju u svakom slučaju. Mi smo svojim rezultatima u ovom kratkom periodu, a i ulaganjima, izgradnjom dvorane i osnivanjem podmlatka, pokazali da smo ušli u košarku sa ozbiljnim pristupom i namjerom da gradimo jednu dugoročnu priču. Svakako se vidimo u Premijer ligi, one ili neke od narednih sezona i spremni smo na izazove koje to donosi sa sobom'', ističe Salihagić.

Kada je KK Igman u pitanju, predsjednik kluba Dževad Šipka je trenutno fokusiran samo na play off, a u slučaju prolaska, razmišljat će o daljim akcijama.

''Nema razloga da se bojimo ili da razmišljamo na koje ćemo probleme naići, jer svaki problem se može riješiti. Trenutno smo fokusirani na play off i želimo da pokažemo zašto smo tu, a o nekim ozbiljnijim stvarima ćemo razmišljati nakon doigravanja'', objašnjava Dževad Šipka.

(Amila Alijagić)

12
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.