4.7.2018. 18:37
7
"Imate posla sa mladim ljudima koji ne prezaju da krše propise. On pristaje na sve moguće posljedice i to radi i ide dalje. Sa takvima se treba obračunavati"
Bosnu i Hercegovinu potresla je priča o nedavnoj saobraćajnoj nesreći u kojoj su tri mlade djevojke izgubile život, dok je život vozača i još jedne putnice i dalje ugrožen. Ugašena su tri života, i one više neće moći ostvariti ono o čemu su sanjale, neće proživjeti još dosta toga. O porodicama je suvišno i govoriti, o njihovom bolu i onome šta proživljavaju, jer bilo bi i suviše patetično i nedokučivo.

Međutim sa ovim slučajem opet se otvara, po ko zna koji put, pitanje saobraćajne sigurnosti u BiH.

O stanju na cestama, saobraćajnoj kulturi i sigurnosti razgovarali smo i sa stručnjakom iz oblasti saobraćaja, dipl. Ing. saobraćaja Ševalom Kovačevićem koji navodi da se stanje u saobraćaju kada je riječ o sigurnosti nimalo nije popravilo.

"Činjenica je da u pogledu pojavnih oblika, u pogledu opasnosti koje se proizvode skoro pa nema razlikeod dosadašnjih i kojih će i od sada biti ako se nešto ne poduzme. Jedina je razlika u posljedicama, od slučaja do slučaja, a u ovom slučaju su zaista izuzetno teške posljedice. Kada je riječ o sigurnosti usaobraćaju, ona se nikada nije popravila, jedino što mi to ponekad friziramo nekim statističkim podacima", rekao je Kovačević za portal Source.

Nema pomaka dok ne bude nešto sistemski poduzeto...

"Teško je, jer je država destruirana. Entiteti vode saobraćajne i druge politike po svom nahođenju. Entiteti dovode svoje strategije. Strategija jednog entiteta plus strategija drugog jednako je neka okvirna strategija koja se usvaja na nivou Ministarstva komunikacija i transporta BiH, bez usklađenih tačaka konekcije važne infrastrukture, bez prostornih planova koji trebaju da budu usklađeni na području cijele države. Tu je i veliki broj saobraćajnih vozila, oko milion i sto hiljada, na ovu infrastrukturu u pogledu kvalitete, dužine saobraćajnica, nedostatka brzih cesta, autocesta i onda imamo to što imamo".

Veliki broj saobraćajnih nesreća unutar gradova...

"U gradovima se dešava dosta saobraćajnih nezgoda kojima treba stati na kraj bilo kroz video nadzore na semaforiziranim raskrsnicama, na važnim čvorištima gdje se okupljaju građani".

Drugim riječima, dodaje Kovačević , “sam grad bi trebalo staviti pod video nadzor”.

Što se tiče regionalnih, magistralnih pravaca tu je, prema riječima Kovačevića, nužna rekonstrukcija i modernizacija cestovne mreže, obilježavanje crnih tačaka, izgradnja traka za spora vozila.  

"U posljednje vrijeme pojedine društvene grupe, odnosno mladi ljudi, posežu za jakim vozilima bezh dovoljno vještina i navika, nedovoljne kulture, poznavanja opasnosti od saobraćaja i imamo to što imamo. Mi ne treba samo da nešto normiramo mi moramo to provoditi u djelo, te privoditi odgovornosti i upućivati na izdržavanje osređenih sankcija", naveo je.

Podsjeća da su glavni razlozi i uzroci saboraćajnih nezgoda brzina, nepropisno preticanje, nesposobnost za vožnju, te nedovoljno vještina i navika, kao i korištenje opojnih droga.

“Veliki je broj tehnički neispravnih vozila, povećan broj neregistrovanih vozila. To je jedna neodgovornost. Pojavni oblici nisu ništa različiti od posljednjeg puta, jedino su posljedice teže. Što se ostalog tiče sve isto se dešava svakodnevno. Država mora zaprijetiti i dati do znanja onima koji su potencijalni činioci ovih krivičnih dijela da će se sa njima obračunati. Bolje je jednog pojedinca skloniti, odnosno isključiti ga iz saobraćaja, nego da taj izvodi opasnosti iz dana u dan. Porodice  se također moraju uključiti, kao i obrazovne institucije. Moraju se uključiti organi unutarnjih poslova, vođe sektora u mjesnim zajednicama moraju da spoznaju građane, ko su, kako se ponašaju u saobraćaju, šta izazivaju”.

Treba vidjeti šta napredan svijet radi, ograničiti brzine vozila i motora koje početnici mogu koristiti…

"Imate posla sa mladim ljudima koji imaju neke funkcije, kriterije, svoje ciljeve koji ne prezaju da krše tako drastične propise. Kako objasniti činjenicu da će neko sjesti pa napraviti na primjer u ulazu u semaforiziranu raskrsnicu ulazak 150 km/h ili voziti neregtistrovano vozilo iz dana u dan sa različitim tablicama i masu drugih stvari. Što znači, on pristaje na sve moguće posljedice i to radi i ide dalje. Sa takvim se treba obračunavati", kaže Kovačević i dodaje da se ne može obračunavati primitivno nego se mora raditi na tome sistemski.

"Nemoguće je da neko vozi vozilo pola godine i da mijenja tablice, da ima dvije različite tablice,  da kroz naseljeno mjesto, selo iliu svom naselju ugrožava druge, a da ga drugi ne vide. Nema tu linije nezamjeranja, to je opasnost koja mora da se rješava"
, zaključio je Kovačević.


 

(Lejla Trle)


 

 

7
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Redakcija
T:
F:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.