Suad Hota: Svako hoće da kupi auto sa što manje kilometara i što manje para, a u 80 posto uvezenih auta vraćeni su kilometri
Sarajevo je grad sa nešto vise od 275.000 stanovnika i u ovoj godini registrovanih skoro 140.000 automobila. Prema ovim podacima, svaki drugi građanin ima automobil, a na nasim ulicama i dalje se najčešće mogu vidjeti VW vozila.
“Golf 2 se proslavio u ratu, to raja najviše vole, pa onda trica, četvroka i petica. Najpristupačniji su bili, a raja ih voli jer 'dobro slušaju', mada se to za ove novije ne može reći", mišljenja je Suad Hota, vozač auto utrka i vlasnik automehaničarske radnje.
Svaka marka vozila ima neku svoju karakteristiku, međutim, ni za jednu marku se ne moz reci da se brzo kvari ili da je los automobil, tvrdi nas sagovornik.
"Svi ti automobili koriste sličnu tehnologiju. Ne mogu neku marku izdvojiti da kažem da ne valja. Problem je sa vraćanjem kilometara, čim auto krene za našu zemlju vjerujte da je u 80% slučajeva vraćen kilometar sat, već je to nešto rađeno i auto čim dođe u BiH, ljudi kažu ne valja auto, brzo se kvari što nije tačno. Prvi kvarovi iz mog iskustva počinju od 200.000 - 300.000. Odu lamele koje su skupocjene, za to treba izdvojiti 2000 - 2500 KM na ovim modernim autima, a to su prvi kvarovi koji se javljaju, ali mi to majstori smatramo normalnim jer je to potrošni materijal", kaže nam Suad Hota.
Iako se vozni park u Bosni i Hercegovini polako podmlađuje, još uvijek se na cestama vidi značajan broj starih automobila, koji prema Hotinom mišljenju najčešće prouzrokuju udese.
"Ovi stariji koje viđamo na ulicama, vidite da su uzroci nesreća najčešće tehnički neispravna vozila. Vidite da za 10 KM auto prođe tehnički pregled bez ijednog ozbiljniejg pregleda. Država treba na tome poraditi da se primjenjuju zakoni na tehničkom pregledu. Ne može se popraviti, bacaj auto na otpad. Uz dužno poštovanje prema svakome, uvijek su u udese umješanji neki Golf 2, neke stare Juge, to su auti sa čelavim gumama, ljudi su u besparici, a ja mislim da je bolje nevoziti, nego voziti tehnički neispravan auto", mišljenja je Hota.
Prilikom kupovine vozila, obzirom da ljudi u našoj zemlji najcesce kupuju polovan automobil uvezen iz neke od zemalja evrupske unije, bitno je znati da li je vozilo redovno odrzavan u ovlastenom servisu.
"Svako hoće da kupi auto sa što manje kilemtara i što manje para. Mislim da to ne postoji. Ako hoćeš kupiti dobar auto, on ako ima 200.000 koji je redovno održavan u ovlaštenom servisu, redovno ulje mijenjano, taj auto je sasvim okej za upotrebu najmanje još 100.000 kilometara, a to je za naše uslove pet godina da se solidno provozaš, a Bože moj moram i ja od nečega živjeti, mora se malo potrošiti i kod mehaničara", kaže Suad Hota.
Sa Hotom smo se za kraj razgovora dotkli i teme auto utrka obzirom da je u posljednjoj sezoni dozivio fijasko nakkon sto je imao udes u crnoj gori.
"Udes nije bio značajan, ali mi je prouzrokovao veliku štetu na autu. Za slijedeću godinu se opasno spremam, pripremio sam novi motor, novi mjenač će biti, auto će biti tip top obnovljen i mislim da će sve biti okej", kaže za kraj razgovora Suad Hota.
Novinarka: Merima Druškić
Snimatelj: Almir Biber, Alen Alilović
Montažer: Emir Preljević