Sve veći broj građana suočen je s izazovom kako preživjeti do kraja mjeseca, dok primanja sve teže pokrivaju osnovne životne potrebe.
Građani Bosne i Hercegovine sve su više suočeni s rastom cijena osnovnih namirnica i proizvoda, što im dodatno otežava svakodnevni život. Dok su u protekloj deceniji globalni troškovi hrane porasli za oko 20 posto, u BiH je to povećanje znatno izraženije, dosežući i do 400 posto u pojedinim slučajevima.
Ombudsman za zaštitu potrošača u BiH, Saša Marić, upozorio je na ove alarmantne razlike, ističući da su građani izloženi enormnim poskupljenjima, iako su njihova primanja među najnižima u regiji. Iako bi troškovi života trebali biti prilagođeni kupovnoj moći stanovništva, cijene u trgovinama, ugostiteljskim objektima i na pijacama sve više odudaraju od ekonomske realnosti zemlje, piše Večernji List.
Jedan od najupečatljivijih primjera jeste razlika u cijenama između BiH i zapadnoevropskih zemalja. Građani koji povremeno borave u inostranstvu sve češće izražavaju nevjericu kada uporede cijene istih proizvoda. Tako, primjerice, neki brendovi tjestenine, mliječnih proizvoda i sredstava za higijenu u BiH dostižu gotovo dvostruke iznose u odnosu na Njemačku.
Sredstvo za pranje posuđa koje se u Njemačkoj može kupiti za nešto više od pet maraka, u BiH košta i do 13 KM. Kilogram maslaca dostiže vrtoglavih 36 KM, dok je u Njemačkoj oko 14 KM. Posebno su šokantne cijene osnovnih prehrambenih proizvoda – kilogram jagoda u BiH prodaje se za 22 KM, dok je čokolada od 300 grama u pojedinim trgovinama dostigla čak 16,50 KM.
Nezadovoljstvo građana sve je izraženije, a društvene mreže preplavljene su komentarima i upitima kako je moguće da su pojedini proizvodi skuplji u BiH nego u mnogo razvijenijim evropskim državama. Poređenja pokazuju da su čak i neki luksuzni proizvodi u Njemačkoj jeftiniji nego osnovne potrepštine u BiH.
Pored trgovina, visoke cijene bilježe se i u ugostiteljskom sektoru. U pojedinim kafićima i restoranima cijene napitaka dostižu nivoe koji nisu u skladu s ekonomskom situacijom u zemlji. Primjera radi, čaj koji se može kupiti za nekoliko maraka u trgovini, u ugostiteljskim objektima košta i do tri KM po šolji.
Sve veći broj građana suočen je s izazovom kako preživjeti do kraja mjeseca, dok primanja sve teže pokrivaju osnovne životne potrebe. Mnogi ističu da su nekada u BiH birali šta žele kupiti, a sada biraju ono što mogu priuštiti. U takvim uslovima, pitanje kontrole cijena i zaštite potrošača postaje ključno za budućnost ekonomije i standarda života u zemlji.