27.6.2023. 13:36
1
"Policajci su se i prije sakrivali sa radarima. Dok sam bio ministar, jedan se krio iza velikog bilborda u Sarajevu kod američke ambasade, a ispod njega su mu virile noge"
Već 25 godina unazad u našoj zemlji se redovno najavljuju radarske kontrole, te se tako skreće pažnja vozačima da prilagode vožnju u tim uslovima. Ovo nam je u telefonskoj izjavi potvrdila Mersiha Novalić, portparolka MUP-a KS.

"Ako mislimo na redovne mjesečne informacije o radarima, koje se dostavljaju BIHAMK-u, one se najvaljuju od 1998. godine. Tačnije, BIHAMK-u unaprijed pošalje mjesečna najava gdje će biti postavljeni radari u narednom mjesecu. Što se tiče nekih novih pojačanih mjera, još uvijek nemamo nikakvih saznanja da li će iste biti donešene u narednom periodu", kazala je Novalić.

Postavlja se pitanje opravdanosti poteza kojima se najavljuju radarske kontrole, pogotovo ako znamo da se velika većina vozača pridržava ograničenja samo na dijelovima saobraćajnica na kojima su postavljeni radari.

"Nije cilj kontrole da kaznite vozača, već da preventivno djelujete. Jer, kada imate postavljenu tablu, na kojoj je nagovještena kontrola brzine, sigurni ste da će se vozači pridržavati ograničenja brzine. Međutim, ko zloupotrebljava saobraćajna pravila, njemu radari ništa ne znače", tvrdi bivši minstar unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo, Nermin Pećanac.

Ističe kako postoje policijski radari koji otkriju brzinu vozila i na velikim udaljenostima.

"Imate radare koji vas mogu kontrolisati već na 800 metara do jednog kilometra. Riječ je o ručnim radarima. Funckija radara je dakle represivna i preventivna. Oni trebaju da upozore vozače da će biti kažnjeni ako prekorače brzinu", kazao je.

Mnogi vozači se žale na ograničenja brzina, smatrajući da su ona veoma mala, pogotovo na izvan gradskih područja.

"U gradu se moraju poštovati pravila, ali mislim da na autoputevima staviti samo 80 km/h, gdje imate kilometarske ravnice, nema smisla. Puno toga smo naslijedili, ali neka pravila bi se morala ipak mijenjati", govori Pećanac.

Nije siguran da li bi se vozači više pridržavali pravila ukoliko unaprijed ne bi imali informacije o tome gdje su radari postavljeni.

"Riječ je o represivnom dijelu, po mnogima i načinu da se puni budžet. Treba napraviti balans, da se primjenjuju i kontrole bez najave, pogotovo u dijelovima gdje se često ne poštuju saobraćjna pravila i ograničenja brzine", smatra on.

Dotakli smo se i slučaja kada je nedavno jedan od sarajevskih policajaca iskočio iz žbuna sa radarom u ruci.

"To nije ništa neobično, policajci su se i prije sakrivali. Sjećam se da se tako za vrijeme mog ministarskog mandata, jedan policajac krio iza velikog bilborda kod današnje američke ambasade, a da su mu se pri tome vidjele noge ispod bilborda. Sve zavisi od rukovodilaca, koji treba da upute policajca kako će se ponašati u određenim situacijama", zaključio je Pećanac.

“Dupli radar”

Na društvenim mrežama 7. februara ove godine pojavila se zanimljiva fotografija iz istočne Bosne, tačnije iz Vlasenice, tvrde autori objave na Facebooku.

Ništa neobično na fotografiji ne bi bilo da se tačno pored dva policajca sa mobilnim radarom ne nalazi još jedan, stacionarni radar, koji također ima funkciju da bilježi brzinu kretanja vozila.

Autori fotografije navode da je ista snimljena na magistralnom putu Vlasenica – Han Pijesak.





(Admir O.)

1
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.