Jedan razgovor može promijeniti dan. Jedan psiholog - život djeteta. U školama Kantona Sarajevo ta promjena postaje svakodnevica.
Prije samo nekoliko godina u školama u Kantonu Sarajevo radilo je svega sedam psihologa, a danas ih je 107. Taj podatak nije samo broj, već pokazatelj duboke promjene u pristupu brizi o djeci i njihovom mentalnom zdravlju.
Psiholozi u školama postali su oslonac učenicima, podrška nastavnicima i sigurna tačka za roditelje. Ovaj iskorak rezultat je sistemske politike Ministarstva za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo i podrške Vlade Kantona Sarajevo, koja već nekoliko godina kontinuirano jača mrežu stručnih saradnika u školama.
U tom kontekstu, povodom Svjetskog dana mentalnog zdravlja, Institut za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja KS, u saradnji s Ministarstvom, organizovao je stručno usavršavanje pod motom "Promocija i zaštita mentalnog zdravlja u školi".
Na skupu su se okupili psiholozi osnovnih i srednjih škola Kantona Sarajevo kako bi razmijenili iskustva i predstavili dobre prakse iz svojih škola. Prikazane su brojne aktivnosti, od upotrebe kratkih edukativnih filmova o mentalnom zdravlju, do projekata koji povezuju učenike, nastavnike i roditelje u zajedničkom jačanju emocionalne otpornosti.
Posebno je istaknuta saradnja s vijećima učenika i lokalnim zajednicama, koja je u pojedinim slučajevima rezultirala izradom priručnika i materijala poput publikacije "Nisi sam/sama".
Kroz konstruktivnu diskusiju nakon prezentacija, učesnici su razmjenjivali ideje i međusobno osnaživali jedni druge, posebno mlađe kolegice i kolege koji su dobili priliku učiti iz stvarnih primjera i iskustava svojih iskusnijih kolega.
"Ulaganje u mentalno zdravlje djece i mladih nije luksuz, nego obaveza savremenog društva. Škole u kojima rade psiholozi postaju mjesta povjerenja, razumijevanja i rasta. Naš cilj je da svako dijete u Kantonu Sarajevo ima podršku stručne osobe koja će ga saslušati, razumjeti i ohrabriti", poručili su iz Ministarstva za odgoj i obrazovanje KS.
Svaka podijeljena priča s ovog skupa pokazuje da ulaganje u mentalno zdravlje gradi zdraviju i snažniju školsku zajednicu, onu u kojoj se djeca osjećaju sigurno, a nastavnici imaju podršku da zajedno oblikuju škole koje čuvaju i um učenika i njegovo srce.
(NAP)